چهارشنبه 6 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير دفاع: نياز به برقراری خط مستقيم ارتباطی ميان ايران-آمريکا نداريم، ايسنا

تصميم‌گيری درباره موشک‌های اس ۳۰۰ به داوری سپرده شده است

وزير دفاع با اشاره به بدقولی روسيه در عمل به تعهداتش درباره موشک ‌های اس ۳۰۰ تصريح کرد که ما ادعای خسارتی داريم که تصميم‌گيری در اين ارتباط به داوری سپرده شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، در حاشيه جلسه امروز هيات دولت با اعلام اين‌که امروز حجم انبوهی از موشک‌های کروز به نام قادر را که موشک‌های پيشرفته و با برد بيش از ۲۰۰ کيلومتر هستند، را با توانمنديهای بسيار ارزشمند به نيروی دريايی ارتش و سپاه تحويل داديم، گفت: اين موشک ضد ناوچه و ضد ناو بکار می‌رود و می‌تواند ناوهای سنگين را غرق کند و بر ضد تاسيسات ساحلی استفاده می‌شود و از زمين و هوا و دريا قابل پرتاب است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد : اين موشک‌ها قابل برنامه‌ريزی است و می‌تواند اهدافی را با سطح مقطع راداری کوچک شناسايی و دنبال کند. دو پايلوت ديجيتالی دارد و دارای توانمندی‌های فنی بسيار ارزشمندی است.

وحيدی در مورد آخرين وضعيت موشک اس ۳۰۰ و بحثی که ايران در اين ارتباط با روسيه داشته است نيز گفت: اين موضوع روال طبيعی خود را طی می‌کند و بحث در مورد آن به داوری سپرده شده است.

وی تصريح کرد: البته ما پيش پرداخت‌های خود را در اين ارتباط که به روسيه داده بوديم، پس گرفته‌ايم.ما ادعای خسارتی داريم که تصميم‌گيری در اين ارتباط به داوری سپرده شده است.

وی همچنين در پاسخ به اين سوال که آمريکايی‌ها پيشنهاد کردند که خط تلفن سرخ بين ايران و آمريکا ايجاد شود گفت: ما در منطقه نياز به برقراری اين خط نداريم. خروج نيروهای فرا منطقه‌ای از منطقه و عدم دخالت از سوی آنها در مسائل منطقه باعث می‌شود که تنشی در منطقه ايجاد نشود . آنها می‌گويند خط سرخ داشته باشيم، برای اين که اگر تنشی به وجود آمد، حل کنيم. در صورتی که ما معتقديم اگر آنها نباشند در منطقه تنش ايجاد نمی‌شود. آنها موظف هستند در عبور از تنگه‌ی خليج فارس به تمام سوالاتی که نيروی دريايی ما از آنها می‌پرسد، پاسخ دهند و آنها تحت اشراف اطلاعاتی نيروی دريايی ما هستند.

وی در پاسخ به اين سوال که نيروی دريايی ارتش اعلام کرده که ناوگان‌های ايرانی قرار است در نزديکی مرزهای آبی آمريکا قرار بگيرد، همانطور که امريکايی‌ها در منطقه‌ی ما حضور دارند و اين که ايران قصد دارد اين ناوها را اعزام کند، گفت: اعزام ناو به آبهای نزديک آمريکا را از فرمانده‌ی نيروی دريايی نشنيده‌ام. البته آبهای آزاد برای همه آزاد است و همه می‌توانند در آن حضور داشته باشند. از جمله جمهوری اسلامی ايران.

وی در پاسخ به اين سوال که ايران گويی گفته است که می‌خواهد ناو هواپيما بر بسازد، تصريح کرد: توسعه‌ی توان دريايی را ما در برنامه داريم و در اين حوزه هرآنچه که نيروهای مسلط به آن احتياج داشته باشند ما در برنامه قرار می‌دهيم و اکنون اولويت‌های ديگری وجود دارد که اکنون در برنامه است و ما به آنها می‌پردازيم و هر موقع احتياج به اين بود و فرصتی نيز وجود داشت به آن می‌پردازيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016