یکشنبه 10 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آنتونوف ۱۵۸، مهمان جديد آسمان ايران؛ نمايش هوايی جت اوکراينی در تهران انجام شد، فارس

يک فروند هواپيمای آنتونوف ۱۵۸ پس از اجرای نمايش هوايی در فرودگاه مهرآباد به زمين نشست


به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری فارس، دقايقی پيش يک فرونده هواپيمای جت منطقه‌ای آنتونوف ۱۵۸ صد نفره توليد کارخانجات هواپيماسازی اوکراين در فرودگاه مهرآباد پس از اجرای نمايش هوايی به زمين نشست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين هواپيما دارای برد ۲ هزا رو ۵۰۰ کيلومتر و با سرعتی حدود ۸۷۰ کيلومتر در ساعت است و در ارتفاع پروازی ۱۱ هزار و ۶۰۰ متر از سطح دريا پرواز می‌کند.

بنابر اين گزارش طول باند مورد نياز جهت نشست و برخاست هواپيمای آنتونوف ۱۵۸، دو هزار متر بوده و دارای عمر خدمتی ۸۰ هزار ساعت مطابق با حدود ۳۰ هزار پرواز است.

اين هواپيما دارای هزينه عملياتی بسيار پايين جهت يک ساعت پرواز و سيستم خدماتی پس از فروش بسيار مدرن و مجهز است و می‌تواند يکی از گزينه‌های مناسب جهت تامين نيازهای هواپيماهای جت منطقه‌ای شرکت‌های هواپيمايی داخلی و خارج از کشور باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس بر اساس بررسی‌های صورت گرفته در سال ۱۳۷۴ توسط سازمان صنايع هوايی، سازمان هواپيمايی کشوری، وزارت صنايع، شرکت هما، شرکت آسمان، فناوری رياست جمهوری و دست‌اندرکاران هوايی کشور نياز به تامين ۲۵ هزار و ۵۰۰ صندلی هواپيما در افق ۱۴۰۰ مشخص شد و با توجه به اهميت تکنولوژيکی، امنيتی و سياسی نياز فوق، کشور تصميم به توسعه صنعت هواپيمايی برای رسيدن به اهداف سياسی، توسعه ملی و تجاری گرفت به طوری که اين تصميمات در هماهنگی با اهداف چشم‌انداز ۱۴۰۴ باشد.

بنابراين گزارش مقرر شد در ابتدا قرارداد انتقال فناوری هواپيمای ۵۰ نفره منعقد شود که با توجه به مناقصه بين ۹ کشور سازنده شرکت آنتونوف در اين قرارداد در اين مناقصه برنده و قرار بر اين شد که قرارداد انتقال فناوری هواپيمای توربو تراپ ۱۴۰ با ظرفيت ۵۲ مسافر منعقد و اجرايی شود.

در گام بعدی ساخت هواپيماهای جت منطقه‌ای مطرح شد که در همين راستا از شرکت آنتونوف دعوت به عمل آمد، هواپيمای آنتونوف ۱۵۸ را جهت بازديد مسئولين و شرکت‌های هوايی کشور در معرض نمايش قرار دهد.

اين هواپيمای جت ۹ نفره در مقايسه با رقبای خود از قابليت‌های خوبی برخوردار است.

قرار است دو فروند هوپيمای آنتونوف ۱۴۸ توسط خط هوايی شرکت هسا برای مدت يک سال اجاره شود تا در صورت رضايت مسافران و سفارش شرکت‌های هوايی قرارداد ساخت منعقد شود.

در صورت رضايت خطوط هوايی به ميزان نياز بازار داخلی و صادراتی قرارداد ساخت منعقد خواهد شد که پيش‌بينی می شود حدود ۸۰ فروند هواپيمای صد نفره نياز باشد.

در صورت توافق ساخت، ۳۰ درصد اقلام و متعلقات هواپيمای توليدی در ايران ساخته شده و در خط توليد داخل و خطوط توليد خارج استفاده خواهد شد و از قابليت‌های ايجاد شده در کشور برای توليد داخل و صادرات نيز بهره‌گيری می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016