جمعه 10 تیر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فرود «ايران اير» در فرودگاه بلگراد ممنوع شد! ايربا

منابع آگاه در فرودگاه "نيکولا تسلا" اعلام کرده اند که تعليق ارائه خدمات فنی و عدم پذيرش هواپيماهای "ايران اير" در اين فرودگاه را به اطلاع مسئولان هواپيمايی جمهوری اسلامی رسانده اند.

ايربا – گروه گزارش و تحليل: رسانه های خبری بالکان گزارش داده اند که از هفته گذشته انجام پروازهای شرکت هواپيمايی ايران (ايران اير) از غرب اروپا به مقصد تهران که طی سه ماه اخير از طريق بلگراد انجام می شده، به حالت تعليق در آمده است!



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش پايگاه تحليلی – خبری ايران بالکان (ايربا) بر اساس گزارشات منتشر شده در برخی منابع خبری بالکان، فرودگاه "نيکولا تسلا" بلگراد طی هفته های اخير به دليل ارائه خدمات پروازی به شرکت هواپيمای ملی ايران تحت فشار شديدی قرار گرفته است.

بر اساس اين گزارش ايالات متحده به تازگی به تمام فرودگاه های اروپا جهت توقف خدمات پروازی به شرکت هواپيمايی ايران اير هشدار داده است.

اين در حالی است که منابع خبری صربی می گويند پيش از اعلام اين هشدار و از ماه مارس سال ۲۰۱۱ همچون بسياری از فرودگاه های ديگر اروپا از ارائه خدمات پروازی به هواپيماهای ايران اير از جمله "سوخت گيری" دريغ نکرده اند.

به گزارش ايربا، در پی تعليق کامل خدمات پروازی فرودگاه بلگراد به هواپيماهای ايران اير، پروازهايی که پيش از اين برای برخی خدمات فنی از جمله سوخت گيری در پايتخت صربستان فرود می آمدند، اکنون در بوداپست، پايتخت مجارستان فرود می آيند.

گفتنی است که در خلال اين فرود و سوخت گيری هواپيما، مسافران به هيچ وجه اجازه خروج از هواپيما را نداشته و بايد تمام مدت را در داخل هواپيما سپری کنند.

بر اساس اين گزارش منابع آگاه در فرودگاه "نيکولا تسلا" همچنين اعلام کرده اند که تعليق ارائه خدمات فنی و عدم پذيرش هواپيماهای ايران اير در اين فرودگاه را به اطلاع مسئولان ايران اير رسانده اند.

آخرين "پرواز فنی" ايران اير به فرودگاه "نيکولا تسلا" بلگراد هجدهم ماه جون انجام شده است.

پرواز فنی به پروازهايی گفته می شود که در آن هواپيما برای ارائه برخی خدمات فنی از جمله سوخت گيری در فرودگاه ميزبان فرود می آيد.

به گزارش ايربا، وزارت خزانه داری آمريکا چند روز قبل با صدور بيانيه ای رسمی اعلام کرد که نام شرکت هواپيمايی جمهوری اسلامی (ايران اير) و شرکت هواپيمايی ايران اير تور را به فهرست تحريم های خود افزوده است.

در پی اين اقدام محمد خزاعی سفير ايران در سازمان ملل متحد در نامه ای به بان کی مون دبيرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد: ادامه اين سياست بدبينانه آمريکا ، اقدام بسيار خطرناکی است و در خدمت حفظ صلح بين المللی و امنيت نيست.

او با اعتراض نسبت به تحريم های اخير آمريکا عليه شرکت هواپيمايی "ايران اير" اعلام کرد اين تحريم ها ، اقدامات بسيار خطرناک هستند و زندگی افراد غيرنظامی را به خطر می اندازد.

علی آلفونه، پژوهشگر موسسه آمريکن انترپرايز که درباره برخی مسائل ايران تحقيق می کند در اين رابطه به بی.بی.سی گفت: به نظر من هم پيمان های اروپايی ايالات متحده نه تنها از دادن سوخت به هوايپمايی جمهوری اسلامی جلوگيری خواهند کرد که اين امکان نيز وجود دارد که با استناد به همين تحريم ها از پرواز هواپيماهای ايران اير به بسياری از پايتخت های اروپايی جلوگيری شود."

از سوی ديگر مدتی قبل و در جريان بررسی لايحه موافقتنامه همکاری ايران و صربستان در زمينه بهداشت دام و دامپزشکی در مجلس شورای اسلامی، برخی از نمايندگان ملت از بلوکه شدن ۲۲.۵ ميليون دلار از پول‌های ايران از سوی صربستان سخن گفتند که هنوز مراجع رسمی در اين خصوص موضعی نگرفته اند.

در همين حال هفته گذشته دارکو تاناسکوويچ در قامت فرستاده ويژه صربها سفری به تهران داشت و در ديدار با علی آهنی معاون اروپا و آمريکا وزير خارجه ايران ضمن طرح برخی مسائل مربوط به روابط تهران – بلگراد رسما خواستار حمايت کشورمان از موضع صربستان در قبال موضوع کوزوو شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016