چهارشنبه 13 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هاشمی رفسنجانی: دروغ و تهمت مانند خوره پايه‌های اعتماد مردم را از بين می‌برد، ايلنا

اگرچه در جامعه ما به وفور از اخلاق اسلامی دم زده و برنامه‌های بسياری نيز ساخته می‌شود، اما متأسفانه آنچه اکنون در برخی مراکز تصميم‌گير و به‌تبع آن بعضی رسانه‌ها و جرايد جامعه اتفاق می‌افتد و عمل می‌شود به گونه ديگری است.


ايلنا: رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ديدار معاون و اعضای حوزه ستادی معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اخلاق بودن برنامه‌های فرهنگی امسال دانشگاه و نياز بسيار بالای جامعه ما به اخلاق و مباحث فرهنگی، گفت: قرآن کريم وقتی می‌خواهد از نماز ستايش کند، می‌گويد اين فريضه بازدارنده انسان از فحشا و منکر است و نيز زمانی که می‌خواهد پيامبر گرانقدر اسلام را توصيف نمايد، ايشان را با «خلق عظيم» وصف می‌نمايد.

به گزارش ايلنا، آيت‌الله هاشمی رفسنجانی با اظهار تأسف از گسترش مفاسد، دروغ و بداخلاقی‌ها در جامعه، اخلاق اسلامی را وجود ملکه بازدارنده انسان مسلمان و مؤمن از خطاها و پليدی‌ها و ضامن مراعات حقوق مردم و فضائل خواند و تصريح کرد: اگرچه در جامعه ما به وفور از اخلاق اسلامی دم زده و برنامه‌های بسياری نيز ساخته می‌شود، اما متأسفانه آنچه اکنون در برخی مراکز تصميم‌گير و به تبع آن بعضی رسانه‌ها و جرايد جامعه اتفاق می‌افتد و عمل می‌شود به گونه ديگری است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس هیأت امنا و مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی با ابراز نارضايتی از افول اخلاقيات در جامعه اسلامی، تأکيد کرد: آثار دروغ، تهمت، بداخلاقی و بی‌حساب و کتاب حرف زدن به سرعت در جامعه گسترش می‌يابد و مانند خوره پايه‌های اعتماد مردم را از بين می‌برد.

آيت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به اينکه دين مبين اسلامی در ذات خود ظرفيت اصلاح و الگو ساختن جامعه را دارد، گفت: پيامبر عظيم‌الشأن اسلام در مدت ۱۰ سال از جامعه جاهلی آن روز عرب، مدينه‌النبی را ساخت به گونه‌ای که روح تعاليم اسلام به سرعت در بيشتر نقاط دنيا گسترش يافت و مردم ساير کشورها خود به استقبال اسلام می‌رفتند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به اينکه صدور انقلاب اسلامی با الگوسازی تحقق خواهد يافت، تصريح کرد: اگر ما توانستيم جامعه‌ای صالح، سالم و صادق داشته باشيم، نياز به تبليغ برای صدور انقلاب نداريم، چرا که خود مردم به سراغ ما خواهند آمد.

آيت‌الله هاشمی رفسنجانی، ضروری‌ترين نياز کنونی جامعه را احيای عملی ارزش‌های اخلاقی خواند و تصريح کرد: مصاديق فردی و اجتماعی اخلاق اسلامی و فرهنگ دينی بايد در اولويت آموزش قرار گيرد و جوانان نيز تلاش کنند تا در آزمايشگاه وجدان خود اخلاق را بسنجند و به آن عمل کنند.

رئيس هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در پايان با تشکر از اقدامات و موفقيت‌های معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، کسب رتبه‌های برتر در مسابقات و جشنواره‌های گوناگون دينی، فرهنگی را نشانه توجه به مباحث فرهنگی و اخلاقی در دانشگاه آزاد اسلامی خواند و افزود: هرچند متأسفانه دستاوردهای علمی و فرهنگی اين دانشگاه مورد بی‌مهری برخی دستگاه‌های تبليغاتی و رسانه‌ای قرار می‌گيرد، ولی بايد روند رو به رشد و تعالی اين امور کماکان حفظ شود تا به نقطه مطلوب آن رسانه می‌شود.

در ابتدای اين ديدار دکتر مظاهری معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، گزارشی از عملکرد، برنامه‌ها و اهداف اين معاونت عنوان و رويکرد امسال اين معاونت را «اخلاق‌مداری، هويت دينی و توسعه فرهنگی» خواند و تصريح کرد: توسعه منابع مالی و انسانی در حوزه فرهنگی دانشگاه آزاد می‌تواند موفقيت‌ها و برنامه‌های اين معاونت را مضاعف و گسترش دهد.

همچنين حجت‌الاسلام حبيبی معاون برنامه‌ريزی اين ستاد با اشاره به سه گام برنامه راهبردی و تحول فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، پيشنهادات زير را در جهت بهبود و تسريع در برنامه‌های فرهنگی آينده دانشگاه آزاد عنوان کرد:

-هماهنگ‌سازی ساختار حوزه‌های معاونت فرهنگی با ساير بخش‌ها
-اصلاح ساختار بودجه حوزه فرهنگی
-تأييد شاخص‌های فرهنگی در رتبه‌بندی واحدهای دانشگاهی
-باز تعريف دستورالعمل‌های انتصاب رؤسای واحدهای دانشگاهی
-شفاف‌سازی و تقسيم کار نهادهای فرهنگی داخل دانشگاه
-تجميع فعاليت‌های فرهنگ محور در حوزه معاونت فرهنگی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016