یکشنبه 17 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی مقدم: آمار بعضی ناهنجاريها غلط است و باعث نگرانی بيجا می شود، خبرآنلاين

- اگراين آمارها درست باشد استعفا می دهم

شهری - فرمانده نيروی انتظامی امار بالای علاقه جوانان به رابطه با جنس مخالف و مصرف مشروبات الکلی در دانشجويان را تکذيب کرد.


به گزارش خبرآنلاين سردار اسماعيل احمدی مقدم، امروز در حاشيه ديدار مردمی در مرکز نظارت همگانی ناجا در پاسخ به سوالی درباره امار بالای علاقه جوانان به رابطه با جنس مخالف گفت: "اين امارها صحت ندارد. به عنوان مثال در جايی گفته بودند ۸۰ درصد دانشجويان اقدام به صرف مشروب می کنند که چنين چيزی اصلا صحت ندارد و مخالف امنيت روانی جامعه است. يک محقق تحقيقی می کند و بدون آنکه اين تحقيق تاييد شود، آن را منتتشر می کند و باعث نگرانی خانواده می شود. حتی نسبت معتادان تحصيل کرده ما نسبت به ديپلمه ها بسيار پايين است. در اين رابطه ما حتی حاضريم ميزگردی برگزار کنيم. اگر در نتيجه اين ميزگرد، امارهای اعلام شده از سوی منابع غير رسمی تاييد شد، من از فرماندهی ناجا استعفا می دهم."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او همچنين دربارها شايعاتی منبی بر اينکه برخی ايست و بازرسی ها برای تحقيق درباره روابط افراد است، گفت: "چنين چيزی صحت ندارد. چون سرک کشيدن به روابط مردم به پليس ارتباطی ندارد. اما پليس با افرادی که با فريب، اقدام به اغفال دختران می کنند، پليس حتما به طور قاطعانه برخورد می کند."

خبرنگاری از فرمانده پليس درباره سرنوشت مجرمان فراری زندان اصفهان پرسيد، احمدی مقدم دراين باره گفت: "دراين رابطه قاضی پرونده هرگونه مصاحبه را ممنوع اعلام کرده و حتی فرمانده انتظامی استان که در اين باره مصاحبه ای انجام داده، به دادسرای نظامی ارجاع داده شده است."

او همچنين درباره نوع جنايت در ايران گفت: "عمده قتل ها در کشور از پيش تعيين شده و جنايی نيست، بلکه عمدتا قتل ها خانوادگی و يا بر اثر نزاع و لحظه ای اتفاق می افتد."

به گفته سردار احمدی مقدم، در بعضی از مناطق کشور ماتند خوزستان و مناطقی از لرستان فاميل ها خودشان دادگاه های خانوادگی تشکيل می دهد، خودشان حکم صادر می کنند و خودشان هم اجرا می کنند: "در مناطقی هم که خشکسالی وجود دارد هم نزاع بر سر آب، به قتل و جنايت منجر می شود."

فرمانده ناجا همچنين درباره نظارت بر اجرای طرح های پليس گفت: "نظارت ما دقيق و در بسياری مواقع، واحدهای نظارت ما تصادف و يا نزاع صوری تشکيل می دهند تا آمار اعلام شده انها با عملکرد واقعی را مقايسه کنيم."

به گفته او طی نظارت يکساله ای انجام شده، پليس نمره ۱۶ را از ۲۰ می گيرد: "البته هر سال همين نمره را می گيريم، هرچند که ما امتحان را سخت تر می کنيم. البته اين نمره با مطلوب ما ۲۵ درصد فاصله دارد."

فرمانده پليس ايران همچنين از کاهش نزاع و جرم در ايران خبر داد و گفت: "فتنه باعث شد مجرمان سواستفاده کنند، تا نيمه دوم سال گذشته روند افزايشی جرايم را داشتيم. اما از اسفند سال گذشته اين روند متوقف و رو به کاهش رفت. البته اين کاهش با آمارهای دو سال گذشته کمی متفاوت است."

سردار احمدی مقدم در رابطه با پيگيری قضايی از طريق اينترپل برای متهمان ار فساد مالی احير؛ ابراز بی اطلاعی کرد و گفت: "ممکن است مقامات قضايی چنين دستوری داده باشند."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016