یکشنبه 17 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سوريه با کشورهايی که از سفارتخانه های آن محافظت نکنند معامله به مثل می کند، العربيه

دبی العربيه.نت - وليد المعل وزير خارجه سوريه روز يکشنبه ۹-۱۰-۲۰۱۱ تهديد کرد با کشورهايی که از نمايندگی های ديپلماتيک سوريه در خارج محافظت نکنند معامله به مثل می شود.

وليد المعلم که به همراه وزيران خارجه "گروه " آلپا " در يک کنفرانس خبری در دمشق شرکت کرده بود با اشاره به اشغال چند سفارتخانه سوريه در برخی کشورهای اروپايی توسط مخالفان تاکيد کرد بر اساس پيمان وين اين کشورها ملزم به محافظت از سفارتخانه های سوريه هستند.

المعلم همچنين در پاسخ به سوالی در مورد تشکيل شورای ملی سوريه توسط مخالفان بشار اسد در خارج از کشور ، تهديد کرد با کشورهايی که اين شورا را به رسميت بشناسند به شدت برخورد می شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اشغال سفارتخانه های سوريه


پس از ترور مشعل تمو از فعالان سياسی برجسته کرد در سوريه مخالفان خشمگين در خارج از کشور برخی سفارتخانه های سوريه را اشغال کردند.

به گزارش العربيه سفارتخانه سوريه در لندن، ژنو ، وين و بروکسل به اشغال تظاهرکنندگان درآمد.

تظاهرکنندگان سفارت های اين کشور را به نشانه اعتراض به سرکوب مردم سوريه توسط رژيم بشاراسد وهمچنين ترور مشعل تمو برای مدت کوتاهی اشغال کردند.

در لندن ، بروکسل، ژنو وهمچنين وين تظاهرکنندگان با ورود به داخل سفارتخانه سوريه پرچم کنونی اين کشور را در کنار پرچم کردستان بر ساختمان سفارتخانه برافراشتند.

درلندن تظاهرکنندگان با وارد شدن به داخل سفارتخانه سوريه شيشه های ساختمان سفارت را شکستند.

در جريان اشغال سفارتخانه سوريه در لندن ۴ نفر توسط پليس بازداشت شدند و سه نفر از آنها هنوز در بازداشت به سر می برند.

از سوی ديگر دولت سوريه سفير اتريش در دمشق را احضار و به اشغال سفارتخانه اين کشور در وين اعتراض کرد.


انتقام از مخالفان


در همين حال شورای ملی سوريه با انتشار بيانه ای ضمن محکوم کردن ترور مشعل تمو اعلام کرد رژيم بشار اسد اکنون تصميم گرفته است از مخالفان و رهبران سياسی انتقام بگيرد وترور مشعل تمو وضرب وشتم رياض سيف در دمشق توسط اراذل و اوباش در راستای همين سياست است.

بسمه قضمانی سخنگوی شورای ملی سوريه از رهبران سياسی مخالف در داخل و خارج سوريه خواست مراقبت های امنيتی را رعايت کنند زيرا به گفته او رژيم بشار اسد استراتژی انتقام از مخالفان را به عنوان سياست جديد خود در پيش گرفته است.

ازسوی ديگر فعالان سوری می گويند نيروهای امنيتی اين کشور در مراسم خاکسپاری مشعل تمو فعال برجسته کرد به روی مردم آتش گشودند.

به گزارش العربيه به نقل از فعالان سياسی بر اثر شليک اين نيروها در مناطق مختلف سوريه دست کم ۱۵ نفر از شرکت کنندگان در تظاهرات اعتراضی کشته شدند.

همچنين روز گذشته هزاران نفر در شهر قامشلی در شمال شرق سوريه در مراسم خاکسپاری مشعل تمو ، فعال سياسی کرد که روز جمعه توسط افراد مسلح ناشناس کشته شد، شرکت کردند.

مشعل تمو عضو شورای ملی سوريه بود . اين شورا اخيرا توسط مخالفان رژيم اسد با مشارکت اپوزسيون داخلی و خارجی در استانبول تشکيل شد.

مخالفان، دستگاه امنيتی دولت سوريه را به ترور اين فعال مخالف کرد متهم می کنند.

همچنين اتحاديه اروپا و آمريکا قتل آقای تمو را به شدت محکوم کرده اند.

درمراسم خاکسپاری مشعل تمو مردم قامشلی بزرگترين تظاهرات را از زمان آغاز اعتراضات در سوريه برگزار کردند. تظاهرکنندگان در اين مراسم شعارهای تندی عليه بشار اسد سر داده و خواستار سرنگونی رژيم او شده اند.

دولت سوريه تاکنون واکنشی رسمی در مورد اتهام کشتن مشعل تمو از خود نشان نداده است اما رسانه های دولتی اين کشور " گروهک های تروريستی " را عامل اين ترور دانسته اند.

مشعل تمو موسس حزب کردی " آينده " است و پيشتر به مدت دو سال در زندان بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016