یکشنبه 10 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مخالفان بشار اسد "شورای ملی" تشکيل دادند، العربيه

دبی – العربيه. نت - برهان غليون يکی از چهره های برجسته مخالفان رژيم سوريه روز يکشنبه ۲ – ۱۰ – ۲۰۱۱ پس از پايان نشست مخالفان بشار اسد در استانبول بيانيه تاسيس " شوراس ملی " را اعلام کرد.

در اين بيانيه تاکيد شده است شورای ملی " چارچوبی فراگير برای اپوزسيون سوريه تشکيل می دهد و همه جريان ها سياسی از جمله ليبرال ها ، اخوان المسلمين ، کميته های هماهنگی محلی ، کردها و آشوری ها را دربر می گيرد."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


برهان غليون گفت :" شورای ملی پايه و اساس انقلاب سوريه است و مخالفان را در داخل و خارج از کشور نمايندگی می کند. تا زمينه لازم برای حمايت از مردم و تحقيق خواسته های آنان فراهم شود."

بيانيه تاکيد کرد " شورای ملی تلاش می کند رژيم حاکم از جمله راس قدرت را سرنگون کند و يک حکومت مدنی به دور از تبعيض نژادی ، جنسی ، دينی و يا سياسی تشکيل دهد و همه مردم سوريه را که به اصول انقلاب مسالمت آميز پايبند باشند زير چتر خود جمع کند."

برهان غليون در پاسخ به سوالی در مورد تلاش مخالفان برای ارتباط با کشورهای مختلف و تلاش برای به رسميت شناخته شدن در سطح جهان گفت : " تشکيل شورا سخت تر بود . شناسايی بين المللی آسان تر خواهد بود. کشورهای عربی و جامعه جهانی منتظر بودند مخالفان خود را سازماندهی کنند تا آنها را به عنوان جايگزين نظام به رسميت بشناسند."

شورای ملی سوريه شامل نمايندگانی از بيانيه دمشق برای تحول دمومکراتيک ، بسمه قضمانی سخنگوی مطبوعاتی و عضو کادر اداری شورای ملی سوريه ، محمد رياض رهبر اخوان المسلمين ، عبدالباسط سيدا متفکر سوری و همچنين نمايندگانی از اقليت های کرد و آشوری است.

برهان غليون جامعه شناس و متفکر معروف سوری که به رياست اين شورا برگزيده شده است تاکيد کرد جريان های ديگری به شورا خواهند پيوست.
او تاکيد کرد " شورا چارچوب واحدی برای جلوگيری از کشتاری که رژيم هر روز عليه غيرنظاميان انجام می دهد به شمار می آيد."

برهان غليون گفت :" شورای ملی با هرگونه دخالت خارجی که حاکميت ملی را تهديد کند مخالف است."

او در عين حال از سازمان های بين المللی و کشورهای جهان خواست نسبت به تحولات اين کشور بی تفاوت نباشند و از آنها در برابر جنگ علنی رژيم پشتيبانی کنند."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016