یکشنبه 17 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خبرهای حقوق بشری یکشنبه: پیمان عارف قبل از آزادی ۷۴ ضربه شلاق خورد (+ عکس و فایل صوتی)

خبرهای این صفحه مرتبا به روز می شوند

پیمان عارف از زندان آزاد شد، هرانا

پیمان عارف، ظهر امروز یکشنبه هفدهم مهرماه، با پایان دوران محکومیتش از زندان اوین آزاد شد.

aref-3.jpg

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پیمان عارف در شرایطی آزاد شده است که حکم ۷۴ ضربه شلاق وی صبح امروز و لحظاتی پیش از آزادی اش به اجرا در آمد.

aref-1.jpg

مصاحبه با پیمان عارف پس از اجرای حکم شلاق (فایل صوتی)

صبح امروز نزدیکان آقای عارف در حالی منتظر آزادی اش بودند که مسئولان وی را جهت اجرای این حکم به اجرای احکام منتقل نمودند. این فعال دانشجویی به" اتهام توهین به ریاست جمهوری" از سوی دادگاه انقلاب به ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده بود.

وی از بهمن ماه سال گذشته تاکنون در زندان اوین محبوس بود.

محکومیت سه شهروند کرد به 6 سال زندان، موکریان

دادگاه انقلاب اسلامی تهران سه شهروند پیرانشهری را به حبس محکوم کرد.

بنا به گزارش رسیده به سرویس حقوق بشر آژانس خبری موکریان، دادگاه انقلاب اسلامی تهران سه شهروند اهل پیرانشهر را به نام های جلال فرخی، علی مینایی و حسن عبدالهی به اتهام همکاری با گروههای مذهبی هر کدام به دو سال حبس محکوم نمود.

گفتنی است این سه شهروند که حدود شش ماه پیش بازداشت شده اند هم اکنون در زندان رجایی شهر کرج دوران محکوميت خود را سپری می نمايند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بازداشت چند روزنامه‌نگار در شیراز، خانه حقوق بشر ایران

طی هفته گذشته و در ادامه بازداشت روزنامه‌نگاران تعدادی از خبرنگاران و همکاران خبرگزاری ایسنا در شیراز بازداشت شده‌اند.

علی نظام الملکی، فرزاد صدری، سعید نظری و هخامنش یونسی از جمله خبرنگاران و همکاران ایسنا هستند که هفته گذشته توسط اداره اطلاعات بازداشت و به بازداشتگاه پلاک ۱۰۰ در شهر شیراز منتقل شده‌اند.

به گزارش «خانه حقوق بشر ایران» خانواده‌ها و نزدیکان این روزنامه‌نگاران از سوی نهادهای امنیتی تهدید شده‌اند تا اطلاع‌رسانی از بازداشت این روزنامه‌نگاران از جانب آن‌ها صورت نگیرد.

محمد حیدری، مهدی افشارنیک، علی اکرمی و محسن حکیمی از جمله روزنامه‌نگارانی هستند که هفته گذشته و در شروع موج بازداشت روزنامه‌نگاران در تهران بازداشت شده‌اند.

۱۶۴ سال زندان برای مبلغان مذهبی کرد زبان

مجموع احکام صادره برای مبلغان مذهبی سقز ، مهاباد ، سردشت ، بوکان ، سنندج ، جوانرود ، پیرانشهر ، اشنویه یک صد و شصت و چهار سال است .

روزه سیاسی زندانیان قومی ، عقیدتی به تبعیض حاکم و نادیده گرفتن حقوق شان توسط مقامات زندان در بند دو (دارالقرآن) و بندهای یک ، چهار و شش زندان رجایی شهر کرج وارد پنجمین روز شد.

این مبلغان مذهبی اهل سنت که از شهرهای آذربایجان غربی و کردستان ایران هستند از تاریخ 14 مهرماه در اعتراض به رفتار تبعیض آمیز سلطانی ، رییس اندرزگاه دو و پیگیری حقوق شان اقدام به اعتصاب غذا کرده اند .

بر اساس اطلاعات بدست آمده این 56 تن در مجموع از سوی قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران به 164 سال زندان محکوم شده اند و بر خلاف احکام صادره که در آنها هیچ اشاره ای به تبعید وجود ندارد مدت ها است دور از خانواده و محروم از دیدار با اقوامشان در تبعید و در کنار زندانیان جرائم عادی بسر می برند .

اسامی افراد معترض به شرح زیر است :

سقز

ماموستا عثمان امینی پور 6 سال ، عادل خدایی 5 سال ، ماموستا فرهاد سلیمی 21 ماه بلاتکلیف و بدون حکم در بازداشت است.

مهاباد

ماموستا عبدالرحمن فتاحی ، ابراهیم رسولی ، منصور معروفی ، یوسف احمدیان که در گذشته بازداشت شده بودند بدون ابلاغ حکم دوباره بازداشت شده اند و در زندان مهاباد بسر می برند همچنین جعفر غفوری 4 سال ، ابراهیم غدیر فر 3 سال ، قاسم کاک الله پور 1 سال و قاسم آبسته ، خسرو بشارت ، کامران شیخه ، داوود عبدالهی ، انور خضری و ایوب کریمی 2 سال بلاتکلیف و بدون حکم در بازداشت هستند .

سردشت

ماموستا هادی همت زاده 2 سال ، خالد حاجی زاده 6 سال ، حسین امینی 6 سال ، کاوه مدوی 1 سال ، سید ابراهیم سیدی 1 سال ، حجار علی زاده 6 سال ، ناصر شیخی 5 سال ، یونس 3 سال و سوران علی پور بلاتکلیف و بدون حکم در بازداشت است .

سنندج

فوائد رضازاده 5 سال ، آرمان بهمنی 3 سال ، رامین کریمی 6 سال ، خبات منبری1 سال ، سید صلاح مهدوی 1 سال ، فخرالدین عزیزی 2 سال در بلاتکلیفی و بدون حکم در بازداشت است .

بوکان

ماموستا محمد برائی 10 سال ، حسین جوادی 6 سال ، عثمان احسنی 6 سال ، عبدالله خسروزاده 6 سال ، هیمن محمود تختی 5 سال ، حسام محمدی 5 سال ، رسول ماوت 7 سال شش ماه ، نامق دل دل 1سال در بلاتکلیفی و بدون حکم و در زندان اوین در بازداشت است .

جوانرود

سید خلیل حمیدی 2 سال ، جمال سلیمانی 11 سال ، لایق کردپور 5 سال ، پرویز عثمانی 5 سال ، فوائد رضایی و مهدی محمدی نژاد بلاتکلیف و بدون حکم در بازداشت هستند .

پیرانشهر

احمد عبدالهی 6 سال ، علی کوگر 5 سال ، جلال فرخی 2 سال ، جمال اودری 1 سال ، حسن عبدالهی 2 سال ، علی مینایی 2 سال ، عبدالله سلیمانی و عبدالرحیم بلاتکلیف و بدون حکم در بازداشت هستند .

اشنویه

خسرو زرستان 7 سال ، عبدالرحمن پنام 2 سال ، مسعود رسولی 3 سال حکم دارند .


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016