دوشنبه 18 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی مقدم: احساس امنيت در ايران افزايش داشته است، خبرآنلاين

شهری - فرمانده نيروی انتظامی در ديداری با سفرا، کارداران و مسوولان سازمان های بين الملل حاضر در ايران گفت: "با وجودی که جرايم جنايی در دنيا روبه رشد است، اما نرخ پايين جرايم جنايی در ايران و همچنين سرعت بالای کشف جرم و برخورد قاطع با متهمان، در مجموع باعث افزايش احساس امنيت شده است."


به گزارش خبرآنلاين، سرتيپ اسماعيل احمدی مقدم همچنين گفت: " تلاش می کنيم مسائل اجتماعی را امنيتی نبينيم و حتی به مسائل امنيتی هم، نگاه اجتماعی، داشته باشيم. اين نگاه افزايش اعتماد عمومی به پليس را به همراه داشته است."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او همچنين درباره همکاری های بين المللی و منطقه ای پليس گفت: در سال های اخير اقدامنات خوبی در حوزه همکاری منطقه ای داشتيم، برگزلری ۵ اجلاس و ۵ دوره اموزشی با همکاری پليس اينترپل از نمونه های آن است."
فرمانده پليس ايران دراين باره به مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: "تلاش های بسيار برای مبارزه با مواد مخدر شده است. تداير ايران باعث شده انتقال مواد مخدر از ايران به نحو قابل توجهی کم شود، به طوری که در ۶ ماه گذشته؛ ۲۵۰ تن کشفيات انواع مواد مخدر داشتيم."
به گفته سردار احمدی مقدم، ۸۴ درصد موارد کشف شده در نوار مرزی و يا استان های مرزی کشف شده است و تنها ۱۷۶ درصد در مناطق مرکزی ايران کشف شد: "با توجه به افزايش۴۰ درصدی توليد مواد مخدر در افغانستان، خوشبختانه، با اقدامات خوبی که برای انسداد مرزها شده، روند انتقال مواد مخدر از طريق ايران کاهش داشته است."

فرمانده نيروی انتظامی همچنين درحاشيه اين مراسم درباره مهاجران غيرمجاز در ايران، انها را به دو دسته تقسيم کرد و گفت: "مهاجران افغان، به طور کاملا قانونی و با گذرنامه رسمی وارد ايران می شوند، اما به طور غيرقانونی، در ايران اقامت دارند."
او همچنين درپاسخ به شايعاتی درباره کاهش خدمت سربازی گفت: "تصميم گيزی درباره مدت و نوع دوره سربازی، براساس شرايط کشور انجام می شود و برعهده ستاد کل نيروهای مسلح است. اما تاکنون دستورالعمل جديدی دراين باره به نيروی انتظامی ابلاغ نشده است."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016