دوشنبه 18 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمد خاتمی: تلاش عده‌ای برای سرد کردن فضای انتخابات در امتداد خط فتنه ۸۸ است، ايسنا

يک عضو ارشد جامعه‌ی مدرسين حوزه‌ی علميه قم، نسبت به ادامه‌ خط فتنه سال ۸۸ در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی هشدار داد.

آيت‌الله سيد احمد خاتمی در گفت‌وگو با خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار داشت:هنوز چند ماه به انتخابات مانده و کسانی در پی آن هستند با مطرح کردن زمزمه‌ی عدم حضور در انتخابات فضای سردی را برای انتخابات ترسيم کنند و از حضور با شکوه مردم بکاهند و به نظر می‌رسد اين خط در ادامه‌ی خط فتنه سال ۸۸ است. وی با بيان اين‌که در اين ارتباط بيان چند نکته مهم است، افزود: امام به بريدگان از اين ملت فرمودند که به سيل خروشان ملت بپيونديد والا غرق خواهيد شد. ما همين سخن را به فتنه‌گران می‌گوييم و به آنها می‌گوييم در مسير اشتباه خود لجاجت نکنيد و هر چه زودتر به ملت بپيونديد که بيش از اين منفور نشويد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: به ياری خداوند مردم با حضور شکوهمند خود در انتخابات مجلس نهم بار ديگر حماسه‌ی بزرگی را رقم می‌زنند، ولی اين نکته هم گفتنی است که نصاب موفق نصف + ۱ است و آنچه در انتخابات سال ۸۸ اتفاق افتاد يک حماسه‌ی بزرگ بود و ۸۵ درصد مردم پای صندوق‌های رای آمدند و بايد تلاش شود که همين حضور را در انتخابات مجلس نهم نيز داشته باشيم.

وی ادامه داد: اما اين نکته هم گفتنی‌ است که نبايد اين توقع را به وجود آورد که اگر مشارکت از ۸۵ درصد کمتر شد، مردم بريده‌اند. پيوسته در اين ۳۰ انتخابات حضور مردم فراز و نشيب داشته، ولی آنچه که مهم است اين است که مردم به فضل خداوند به نظام وفادار هستند و در صحنه‌های ضروری به صحنه می‌آيند.

خاتمی در ادامه گفت: از طرفی ديگر بايد منافع نظام را برتر از منافع شخصی ديد و اين‌که کسانی به خاطر منافع حزبی و گروهی خود منافع نظام را به تارج ببرند، اين خيانت به ملت است.

خاتمی همچنين با اشاره به اجلاس منطقه‌ای جامعه‌ی مدرسين حوزه‌ی علميه قم که هفته‌ی گذشته در يزد برگزار شد، گفت: در مجموع اين اجلاس از نظر حضور اعضای جامعه‌ی مدرسين و شرکت مدعوين در آن از سه استان يزد، کرمان و سيستان موفق بود.

با اشاره به اهداف برگزاری اين اجلاس‌ها افزود: اين اجلاس‌ها در راستای همدلی بيشتر روحانيت در انجام وظايف محوله است و نفس اين اجتماعات دارای ارزش است.

خاتمی افزود: امام در آغاز نهضت انقلاب و در مساله‌ی لايحه‌ی انجمن‌های ايالتی و ولايتی فرمودند که علما ساعاتی کنارهم بنشينند، ولو ای‌نکه موضوعی را نيز مطرح نکنند و چايی بخورند و متفرق شوند.

اين عضو جامعه‌ی مدرسين با بيان اين‌که نفس برگزاری اين گردهمايی‌ها به شرط ساده زيستی و جلوگيری از ريخت و پاش امری مطلوب است، گفت: در اين اجلاس‌ها مطالب مهمی مورد مبادله قرار می‌گيرد و کسانی که درآن حضور پيدا می‌کنند، از شرايط و مسائل روز مطلع می‌شوند.

هفته‌ی قبل اجلاس منطقه‌ای جامعه‌ی مدرسين با حضور برخی از اعضای اين تشکل به ميزبانی يزد و با حضور مدعوين از سه استان يزد، کرمان و سيستان و بلوچستان به مديريت جامعه‌ی مدرسين برگزار شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016