چهارشنبه 20 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ماجرای خبر معرفی يکی از بستگان رئيس جمهور برای پذيرش در بورسيه دکتری، مهر

معاون آموزشی دانشگاه تهران درباره خبر منتشر شده در برخی منابع درباره نامه وزارت علوم در خصوص پذيرش يکی از بستگان رئيس جمهور در بورسيه دکتری اين دانشگاه توضيحاتی را ارائه کرد و گفت: از نظر ما نامه وزارت علوم ملاک است.


سيد مهدی قمصری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به انتشار برخی اخبار درباره نامه وزارت علوم به دانشگاه تهران برای پذيرش يکی از بستگان رئيس جمهور در بورسيه دکتری اين دانشگاه ضمن ارائه توضيحاتی درباره نحوه ورود به مقطع دکتری در چارچوبهای وزارت علوم تاکيد کرد: هر کسی ممکن است به عنوان بورس به ما معرفی شود و برای دانشگاه اهميتی ندارد که اين فرد پسرخاله رئيس جمهور يا دختر خاله فلان وزير است و اصلا دانشگاه از اين موضوع بی اطلاع است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


قمصری گفت: دانشجويان دکتری و بورسيه از طريق مسير کاملاً قانونی وزارت علوم به دانشگاه معرفی می شوند. اين افرادی هم که معرفی می شوند اصولاً از همان ابتدا دانشجو نخواهند شد چون ما آنها را به گروهها می فرستيم و اين گروهها آنها را بر اساس سوابق علمی و پژوهشی بررسی می کنند. حتی دانشگاهها به تعداد زيادی از آنها ممکن است پذيرش ندهد.

وی درباره نامه ای که بر اساس اخبار، وزارت علوم به دانشگاه تهران برای پذيرش يکی از بستگان رئيس جمهور نوشته است تاکيد کرد: اين يک نامه فرم است که وزارتخانه برای معرفی افراد به دانشگاهها می فرستد و به عنوان مثال می گويد که صد نفر از داوطلبان معرفی می شوند و ما تعدادی از اين داوطلبان را بر اساس نظر گروهها پذيرش می کنيم و اين يک قاعده کلی است. اينکه مبنای وزارت علوم برای معرفی افراد به دانشگاهها چيست خبر نداريم.

معاون آموزشی دانشگاه تهران با اشاره به مبلغ ۳۰ ميليون تومانی که در اين نامه به آن اشاره شده است تاکيد کرد: شهريه رشته های علوم انسانی ۳۰ ميليون تومان و شهريه رشته های علوم تجربی در مقطع دکتری ۴۰ ميليون تومان است.

قمصری در پاسخ به سوال مهر که آيا بر اساس اخبار برخی منابع مبلغ ۳۰ ميليون تومان شهريه تحصيلی اين فرد بوده يا پولی بوده است که دانشگاه می گيرد تا وی را پذيرش کند گفت: دانشجويی هم که رايگان به دانشگاه می آيد دولت بودجه اش را به ما می دهد، فرقی نمی کند. بنابراين اين دانشجو چون مازاد بر ظرفيت روزانه که در اعتبار سالانه دانشگاه می آيد و در راستای افزايش ظرفيت دانشگاهها از سوی وزارت علوم معرفی می شود پس بايد جدا از بودجه رسمی، پول جداگانه بدهد. اين امر يک قاعده کلی است و وزارتخانه اين پول را بعداً به دانشگاه بابت هزينه های تحصيل اين فرد خواهد داد. البته اين پول يک جا داده نمی شود بلکه در طول ترم تحصيلی پرداخت می شود.

معاون دانشگاه تهران تاکيد کرد: بسياری از اين افرادی که معرفی می شوند ممکن است بستگان برخی مسئولان باشند اما از نظر ما تمام معرفی شدگان يکسان هستند.

قمصری در پاسخ به پرسش ديگر خبرنگار مهر درباره اينکه آيا سفارشی و توصيه ای درباره فرد مذکور که برخی منابع از آن به عنوان يکی از بستگان رئيس جمهور نام می برند صورت گرفته يا خير گفت: از نظر ما نامه وزارت علوم ملاک است و قبل از آن، چه گذشته است ما اطلاعی نداريم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016