یکشنبه 24 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير اقتصاد: ۴۰ ميليون ايرانی سهام عدالت گرفته‌اند، زير بار دستور سياسی نمی روم، فارس

وزير اقتصاد در پاسخ به سوال نماينده سمنان گفت: بنده قسم می‌خورم هيچ دستوری درباره سهام عدالت مطرح نبوده است جز اينکه بنده به وظيفه قانونی و شرعی خود عمل کرده‌ام و همچنين اعلام می‌کنم که زير بار هيچ دستور سياسی نيستم.


به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، سيدشمس‌الدين حسينی وزير اقتصاد و دارايی که برای پاسخ به سؤال ۱۴ نماينده مجلس در جلسه علنی امروز حاضر شده بود، طی سخنانی خصوصی سازی را دغدغه سيستم مديريتی کشور دانست وگفت: در دولت قبلی آئين‌نامه‌ای بر همين اساس توسط آقای عارف معاون اول وقت دولت ابلاغ شد و در سال ۸۵ نيز آقای احمدی‌نژاد درباره ارائه سهام عدالت به ۶ دهک جامعه بر اساس سياست‌های کلی اصل ۴۴ که مقام معظم رهبری آن را ابلاغ کرده بود اقدام کرد و توزيع آن آغاز شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اينکه توزيع سهام عدالت فلسفه و مبانی روشن اقتصادی دارد، تصريح کرد: ما به ۴۵ ميليون نفر که در ۶ دهک پايين جامعه تعريف می‌شدند دعوتنامه فرستاديم که ۴۰ ميليون نفر آنها برای دريافت سهام عدالت ثبت‌نام کردند. و در نهايت دولت از ۵۵ شرکت دولتی را برای سهام عدالت در نظر گرفت.

حسينی با بيان اينکه تا پايان سال ۸۹ سود قطعی سهام عدالت ۷ ميليارد و ۹۰۰ ميليون تومان بوده است، گفت: پرداخت سود سهام عدالت را دولت مورد بررسی قرار داد و سپس در ۵ مرحله ارائه سهام عدالت را آغاز کرد.

وزير اقتصاد با بيان اينکه در تير ۸۶ اولين مرحله از ارائه سهام عدالت آغاز و در دومين مرحله به ۴.۵ ميليون نفر که تحت پوشش کميته امداد بودند، سهام عدالت ارائه می‌شد،‌گفت:‌در ارديبهشت ۸۸ به روستائيان و عشاير که ۵.۵ ميليون نفر بودند، در تير ۸۸ سه ميليون و ۲۰۰ هزار نفر شاغل آموزش و پرورش و در بهمن ۸۸ به بازنشستگان و در آذر سال ۸۹ به دو ميليون شاغل دستگاه‌های اجرايی سهام عدالت پرداخت شد.

حسينی گفت: سهام عدالت مبتنی بر يک فلسفه روشن و مبانی درست توزيع شده است و در سال ۸۹ نيز بنا به مصوبه قانون برنامه پنجم پرداخت سود متوقف شده است. چرا که قانون برنامه پنجم پرداخت سود را منع کرده است.

وی در ادامه در پاسخ به ادعای مصطفی کواکبيان مبنی بر دستوری عمل کردن وزير اقتصاد بر بحث سهام عدالت گفت: بنده قسم می‌خورم هيچ دستوری درباره سهام عدالت مطرح نبوده است جز اينکه بنده به وظيفه قانونی و شرعی خود عمل کرده‌ام و همچنين اعلام می‌کنم که زير بار هيچ دستور سياسی نيستم.

وزير اقتصاد همچنين در پاسخ به سوال ديگر کواکبيان که چرا توزيع سهام عدالت در ارديبهشت ۸۸ که همزمان با تبليغات انتخابات رياست جمهوری بود، توزيع شده است، گفت: بنده باز هم می‌گويم ما در ارديبهشت ۸۸ سهام عدالت را توزيع کرديم چون بايد اين کار را می‌کرديم. ما نمی‌توانستيم به خاطر اينکه بحث تبليغات است حقوق مردم را سلب کنيم. از اينکه به ما انگ سياسی می‌زنند ما نمی‌توانيم وظيفه خود را انجام دهيم چرا که مقام معظم رهبری فرمودند انتخابات نبايد مانع خدمت‌رسانی دولت به مردم شود.

حسينی در پاسخ به اظهارات کواکبيان مبنی بر اينکه شرکت‌های دولتی سود‌ده نيستند، گفت: اگر در بودجه ۹۰ ملاحظه شود چقدر از شرکت‌های دولتی سود ده هستندو دولت به سودهای آنها توجه می‌کنند.

وی همچنين گفت که سهام عدالت متعلق به کسانی است سهام عدالت را دريافت کرده باشد و می‌تواند آن را انتقال دهد اما انتقال سهام عدالت مشروط به خريد نقدی آن است و اگر فردی سهام را قسطی خريداری کند نمی‌تواند سهام عدالت خود را استفاده کند.

وزير اقتصاد در پايان ضمن تشکر از مصطفی کواکبيان و ديگر نمايندگان که از وی درباره سهام عدالت سؤال کرده بودند گفت که وزارت اقتصاد ودارايی در بحث توزيع سهام عدالت تنها به وظيفه قانونی و شرعی خود عمل کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016