دوشنبه 18 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سخنگوی اقتصادی دولت: قطعنامه‌ها را موريانه ها می‌‌خورند ؛ مثل عهدنامه "شعب ابوطالب"، مهر

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: قطعنامه‌ها عليه ايران با گذشت زمان به عهدنامه‌ای شبيه عهدنامه شعب ابوطالب که موريانه‌ها آن را خوردند تبديل خواهد شد.
به گزارش خبرنگار مهر، سيد شمس‌الدين حسينی امروز در نشستی با خبرنگاران در خصوص تحريم‌ها و بيانيه اخير اتحاديه اروپا گفت: ايران به هيچ وجه از تحريم‌ها استقبال نمی‌کند و از اينکه قطعنامه جديدی بر عليه ايران صادر شود خوشحال نمی‌شويم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سخنگوی اقتصادی دولت با بيان اينکه به هيچ وجه حاضر نيستيم آينده را فدای امروز کنيم، افزود: در حال حاضر سعی می‌کنيم فشارها از اين ناحيه را مديريت کرده تا توليدکنندگان، صنعتگران و بازرگانان از اين مرحله عبور کنند.

وی تاکيد کرد:‌ قطعنامه‌های اخير اتحاديه اروپا و خزانه‌داری امريکا نشان داد به رغم تسلط اين گونه کشورها بر نهادهای بين‌المللی، نفس اين سلطه‌طلبی‌ها موفقيت‌آميز نبوده است.

حسينی تاکيد کرد: اين گونه تحريم‌ها به هيچ وجه موثر نيست و با گذشت زمان به عهدنامه‌ای شبيه "عهدنامه شعب ابوطالب" که موريانه‌ها آن را خوردند تبديل خواهد شد.

وزير امور اقتصادی و دارايی در بيان صحت اين گونه گفته‌ها اعلام کرد: شاخص بورس هم اکنون از مرز ۱۶ هزار و ۶۰۰ واحد گذشته و نسبت به ابتدای امسال (طی ۴ ماه و ۱۷ روز) ۶/۳۲ درصد رشد داشته است، همچنين شاخص صنعت با رشد ۷/۳۲ درصدی مواجه شد.

وی ارزش بازار سرمايه را هم اکنون ۷۸ هزار و ۶۰۰ ميليارد تومان با رشد ۲۰.۶ درصد اعلام کرد و افزود: همچنين آمارهای گمرک نشان می‌دهد که صادرات کشور طی ۴ ماهه گذشته با رشد ۲۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۹ ميليارد و ۱۴۵ ميليون دلار بوده است.

وی ادامه داد: بدون احتساب ميعانات گازی يعنی حجم صادرات غيرنفتی طی همين مدت بالغ بر ۷ ميليارد و ۸۰۰ ميليون دلار بوده، اين در حالی است که در مدت مشابه سال قبل اين رقم ۶ ميليارد و ۳۰۰ ميليون دلار بوده است.

وزير امور اقتصادی و دارايی همچنين حجم واردات کشور براساس آمار گمرک طی مدت مذکور را ۱۸ ميليارد و ۵۰۰ ميليون دلار با رشد ۳/۱۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل اعلام کرد و افزود: حجم تجارت خارجی طی اين مدت مثبت بوده و با وجود فشارها و هياهوها رشد صادرات غير نفتی ۴ واحد درصد از رشد واردات بيشتر بوده است.

حسينی در بخش ديگری از سخنان خود در پاسخ به سئوالات خبرنگاران گفت: کاهش مطالبات معوق بانکی نشان‌دهنده توانمندی فعالان اقتصادی است.

سخنگوی اقتصادی دولت با اشاره به محدوديت‌هايی که شرکت‌های بيمه اروپايی برای شرکت‌های بيمه ايرانی با توجه به تحريم‌ها به وجود آورده است گفت: ‌اين شرکت‌ها به شرکتهای بيمه ايرانی اعلام کرده‌اند که نمی‌توانند پوشش‌های بيمه‌ای را به ما ارايه نمايند. ما نيز در پاسخ آنها تصميم گرفتيم که شرکت‌های بيمه ايرانی را جايگزين پوشش‌های بيمه‌ای اين گونه کشورها قرار دهيم و از ظرفيت‌های داخلی استفاده کنيم.

وی در خصوص موانع سرمايه گذاری خارجی در کشور گفت: هم اکنون سازمان سرمايه گذاری خارجی با توجه به وظايف قانونی خود مرجع و مسئول و متولی سرمايه گذاران خارجی است اما برای تسريع در روند سرمايه‌گذاری خارجی اختياراتی را به مقامات استانی ارايه کرديم که آيين نامه آن نيز تصويب و ابلاغ شد که براساس آن دامداران به عنوان رئيس ستادهای استانی مسئول هستند.

حسينی گفت: همچنين در راستای پشتيبانی‌های مالی اصلاحاتی در مقررات مربوط به سرمايه گذاری خارجی انجام گرفت که بر اين اساس سرمايه‌گذاری در بورس تصويب شد و از اين محل نيز بخشی از رشد شاخص بورس به جذب منابع خارجی باز می گردد و همچنين محدوديت‌های سرمايه‌گذاران خارجی برای استفاده از منابع داخلی نيز تصويب شد.

وی مناسبات دو جانبه و معرفی فرصت‌های سرمايه‌گذاری در ايران توسط بخش‌های مختلف را به سرمايه‌گذاران خارجی از ديگر اقدامات اعلام کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016