دوشنبه 25 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مقامات سينمايی جمهوری اسلامی را تحريم کنيد، بيانيه سينماگران ايرانی درباره دستگيری مستندسازان

يک ماه از دستگيری غيرقانونی و ناعادلانه سينماگران ايرانی می گذرد.
سه تن از مستندسازان با پشت سر نهادن شرايط بسيار سخت با سپردن وثيقه موقتا آزاد شده اند.
مجتبی ميرتهماسب (کارگردان) و کتايون شهابی (پخش کننده و تهيه کننده) هم چنان در شرايط دشوار و غيرانسانی در سلول انفرادی بسر می برند.

اطلاعات دريافتی از ايران نشان می دهد که سينماگران زندانی در شرايط بسيار سخت و دشواری قرار گرفته اند تا مکتوب و در مقابل دوربين فيلمبرداری به ارتباط با کشورهای غربی از جمله فرانسه و انگليس اعتراف کنند.

ملاقات خانواده ها با سينماگران زندانی نشان ميدهد، تحت فشار و رفتار غيرانسانی قرار دارند که موجب کاهش وزن آنان شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


هم چنين خانم مرضيه وفامهر بازيگر و کارگردان سينما به يک سال زندان و ۹۰ ضربه شلاق محکوم شده است. رامين پرچمی بازيگر سينما و تئاتر نيز به يک سال زندان محکوم و در شرايط دشواری بسر می برند.

طبق اخبار منتشر شده حکم شش سال زندان برای جعفر پناهی و يک سال زندان برای محمد رسول اف در دادگاه تهران قطعی شده است.

طی ماه گذشته دهها تن از سينماگران به وزارت اطلاعات احضار شده و مورد بازجويی و تهديد قرار گرفته اند.

ما امضاکنندگان اين بيانيه از وزرای امور خارجه، وزرای فرهنگ، مراکز سينمايی و فرهنگی و جشنواره های فيلم در سراسر جهان تقاضا داريم دستگيری فيلمسازان ايرانی را محکوم و از حکومت جمهوری اسلامی بخواهند تا سريعا سينماگران زندانی را آزاد نمايند.

اتحاديه اروپا در پی دريافت اخبار مربوط به اعمال فشار به هنرمندان، محمد حسينی وزير فرهنگ و ارشاد حکومت اسلامی ايران را در ليست تحريم خود قرار داده است.

ما همچنين از شما درخواست می کنيم تا آزادی تمام سينماگران و هنرمندان زندانی، مقامات سينمايی و تلويزيونی حکومت ايران را مورد تحريم قرار دهيد.

بهروز وثوقی (بازيگر سينما)، شيرين نشاط (کارگردان) شجاع آذری (کارگردان)، شبنم طلوعی (بازيگر سينما و تئاتر) شهره آغداشلو (بازيگر سينما و تئاتر)، سپيده فارسی (کارگردان)، محسن مخملباف (کارگردان)، سميرا مخملباف (کارگردان)، حنا مخملباف (کارگردان)، بهمن قبادی (کارگردان)، رضا علامه زاده (کارگردان)، بابک پيامی (کارگردان)، مازيار بهاری ( مستندساز)، نازنين بنيادی (بازيگر سينما)، نکار زادگان (بازيگر سينما)، فرامرز رهبر (مستندساز)، علی صمدی احدی (مستندساز) نيما سروستانی (مستندساز)، هوشنگ توزيع (کارگردان تئاتر و بازيگر) عباس بختياری (عضو کميته افتخاری آکادمی فرانسه)

کميته دفاع از سينماگران زندانی در ايران - دوشنبه ۱۷ اکتبر ۲۰۱۱


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016