چهارشنبه 27 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سارکوزی خواستار تشديد تحريم های ايران شد، راديو بين المللی فرانسه

نيکلا سارکوزی گفت راهی که ايرانيان در پيش گرفته اند "فوق العاده نگران کننده" است.
رئيس جمهوری فرانسه افزود اين راه "فوق العاده نگران کننده" راه دست يابی به جنگ افزار اتمی و در عين حال راهی است که ايران در مقابل همسايگان عرب خود در پيش گرفته است.

نيکلا سارکوزی، رئيس جمهوری فرانسه، در واکنش به متهم شدن جمهوری اسلامی ايران به توطئه برای ترور سفير عربستان سعودی گفت اين تلاش جمهوری اسلامی ايران "فوق العاده نگران کننده" است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس جمهوری فرانسه که ديشب (سه شنبه شب) در يک کفتگوی راديوئی سخن می گفت افزود به باور او غرب بايد تحريم ها و مجازات ها عليه جمهوری اسلامی ايران را تقويت و تشديد کند.
نيکلا سارکوزی در عين حال اعلام کرد که آمريکائيان دلائل و شواهدی "فوق العاده دقيق" را در اختيار فرانسه گذاشته اند که ثابت می کند اين اتهام "معتبر" و راهی که ايرانيان در پيش گرفته اند "فوق العاده نگران کننده" است.
رئيس جمهوری فرانسه گفت اين راه "فوق العاده نگران کننده" راه دست يابی به جنگ افزار اتمی و در عين حال راهی است که ايران در مقابل همسايگان عرب خود در پيش گرفته است.
نيکلا سارکوزی در پاسخ به اين پرسش که آيا جمهوری اسلامی ايران راه مقابله و روياروئی را در پيش گرفته است گفت به باور او عناصری در جمهوری اسلامی ايران وجود دارند که چنين فکری را به او القا می کنند.
بايد يادآوری کنيم که دادگستری آمريکا ١١ روز پيش جمهوری اسلامی ايران را به توطئه برای ترور سفير عربستان سعودی در واشنگتن و دست زدن به تروريسم در خاک آمريکا متهم کرد.
به گفتۀ وزير دادگستری يک شهروند ايرانی- آمريکائی به نام "منصور ارباب سير" به اتهام دست داشتن در اين توطئه دستگير شده و يک شهروند ايرانی مقيم ايران نيز در همين ارتباط تحت تعقيب دادگستری آمريکاست.
آمريکا سپاه قدس، وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ايران، را به طرح ريزی اين توطئه متهم کرده است.
رهبران جمهوری اسلامی ايران اين اتهامات را قوياً تکذيب کرده اند.
در پايان اين نکته را نيز بايد يادآوری کنيم که کاناد نيز ديروز (سه شنبه) به نوبۀ خود اعلام کرد در پی وارد شدن اين اتهام به ايران تحريم های اين کشور عليه جمهوری اسلامی ايران را تقويت و به ويژه افراد حقيقی و حقوقی متهم به دست داشتن در اين توطئه را تحريم و دارائی های آنان در کانادا را مسدود می کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016