پنجشنبه 5 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعتراض دانشجويان علم و صنعت در سلف خوابگاه پسران، دانشجونيوز

دانشجويان خوابگاه داخل پسران علم و صنعت به علت مشکلات صنفی و عدم تغيير برنامه غذايی با ريختن غذاهای خود در صحن سلف نسبت به بی توجهی مسئولين اعتراض کردند.

به گزارش دانشجونيوز، در ادامه ناآرامی های اخير دانشگاه علم و صنعت تهران، امروز پنج شنبه ۵ آبان ۹۰، بسياری از دانشجويان ساکن خوابگاه پسرانه اين دانشگاه با خودداری از خوردن غذا و چيدن غذاها در صحن سلف، بار ديگر اعتراض خويش را به مسئولان دانشگاه نشان داده اند.

از جمله مشکلات دانشجويان «حذف نهاد قانونی و دانشجويی شورای صنفی» در دانشگاه علم و صنعت است که پس از حذف کامل آن از سوی مسئولين، مشکلات صنفی اين دانشجويان در اين دانشگاه افزايش يافته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر اساس گزارش های رسيده، چندين تن از ماموران حراستی نيز با دخالت در اعتراض صنفی دانشجويان موجب تنش بين دانشجويان شده و با فيلم برداری مخفيانه از جمع دانشجويان به ايجاد رعب و وحشت در بين آنان پرداخته اند.

در ادامه هنگامی که يکی از دانشجويان مشغول عکس گرفتن از صحنه ريخته شدن غذا ها بود، توسط حراست احضار شده که با دخالت و اعلام حمايت دانشجويان، حراست دانشگاه مجبور به رها کردن اين دانشجو شد.

گفته می شود در ادامه اعتراض دانشجويان که با حضور آقای سقراط، رئيس اداره تغذيه دانشگاه، همراه بود، ايشان با يادداشت مشکلات دانشجويان قول داده است تا حد امکان به برطرف شدن اين مشکلات کمک کند.

گفتنی است در اين جلسه مقرر شد که روز شنبه شب با حضور دکتر طالبی، معاون دانشگاه در سلف خوابگاه داخل، مشکلات سلف خوابگاه نيز رسيدگی شود.

در هفته های گذشته «حسين صالح زاده»، رييس دانشکده ی عمران دانشگاه علم و صنعت و مسئول بسيج اساتيد اين دانشگاه، ۱۵ دانشجوی دختر اين دانشگاه را بدليل عدم شرکت در «جلسه حجاب» از ثبت نام در ترم جاری و آينده محروم ساخته بود، که در ادامه جمعی از دانشجويان دانشکده عمران با صدور بيانيه ای اعتراض خود را به روند ناصواب کنونی اعلام کرده بودند.

در پی اين محروميت، جمع کثيری از دانشجويان دانشکده عمران دانشگاه علم و صنعت تهران با نگارش و پخش بيانيه ای اعتراضی «صدور احکام انضباطی برای اين دانشجويان را غيرقانونی دانسته» و همچنين خواستار «حمايت اساتيد مستقل و دلسوز دانشکده عمران» دانشگاه علم و صنعت شده بودند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016