سه شنبه 17 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آيت‌الله صافی گلپايگانی: کسی حق ندارد با تفکيک جنسيتی در دانشگاه‌ها مخالفت کند، ايسنا

- مطالب برخی روزنامه‌ها بسيار نگران‌کننده است

يک مرجع تقليد گفت: کسی حق ندارد با تفکيک جنسيتی در دانشگاه‌ها مخالفت کند، تفکيک جنسيتی از سنت‌ها و دستورات اسلامی است و ‌بايد انجام شود.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، آيت‌الله صافی گلپايگانی، پيش از ظهر امروز در ديدار جمعی از روحانيون شاغل در نهاد نمايندگی ولی فقيه در سپاه پاسداران و نيروهای هوافضای سپاه با تبريک اعياد قربان و غدير، اظهارکرد: حضور روحانيت در نهادهای نظام از جمله نيروهای مسلح، بسيار با ارزش و دارای فوائد و برکات زيادی است.

وی تصريح کرد: ‌شعارهايی که در اوايل انقلاب مطرح شده اسلام و خط اهل بيت (ع) بود که بايد هم‌چنان ثابت بمانند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين مرجع تقليد با بيان اين که بايد روز به روز به سمت جلو و پيشرفت حرکت کنيم و حفظ شعارهای اول انقلاب در اين زمينه بسيار مؤثر است، افزود: بايد روی بقای شعارهای خود بايستيم و نيروهای مسلح را به اتحاد و معنويتی تام و کامل مجهز کنيم، چرا که اگر به اين سلاح مجهز نباشيم در مواقع حساس اقتدار خود را از دست خواهيم داد.

آيت‌الله صافی گلپايگانی يادآور شد: آنچه همه را در مواقع ضروری و حساس برای دفاع از اسلام، قرآن، احکام اسلامی، شوکت دين، عزت مسلمانان و اعتلای کلمه اسلام بسيج می‌کند، ايمان و توکل به خداست.

وی با بيان اين که خداوند نصرت خود را برای کسانی که توکل و ايمان بر او دارند و قصدشان امر به معروف و نهی از منکر است را قطعی کرده است، افزود: امروز مسائل بسيار حساسی است که بايد هوشيار باشيم و از آن محافظت کنيم.

اين مرجع تقليد به تشکيل سپاه پاسداران در ابتدای انقلاب اشاره کرد و گفت: سپاه پاسداران برای نگهداری هويت انقلابی و اسلامی تشکيل شد و تاکنون به خوبی از اين هويت محافظت کرده است.

اين مرجع تقليد با بيان اين که نبايد اجازه داد هويت انقلابی- اسلامی خدشه‌دار شود، ‌اظهارکرد: مطالبی در بعضی روزنامه‌ها مطرح می‌شود که بسيار نگران‌کننده است و انسان متأثر می‌شود و نبود اين مسائل نياز به نيروهای خدوم و انقلابی مانند سپاهيان دارد.

وی با بيان اين که همه نيروهای مسلح واحدند و برای حفظ نظام اسلامی در مرزها و داخل کشور زحمت می‌کشند، افزود: سپاه پاسداران نبايد اجازه دهد دشمن هويت انقلاب اسلامی را از بين ببرد و شعارهای اول انقلاب ضعيف شود، بلکه بايد در اين خط محکم ايستادگی کند.

آيت‌الله صافی گلپايگانی با بيان اين که کسانی که در روزنامه‌ها عليه سنت‌های اسلام و انقلاب اسلامی و در مخالفت با دستور خداوند، مطلب ناصواب می‌نويسند، نه خودشان درست هستند و نه روزنامه آنان،‌ تصريح کرد: برخی با مساله تفکيک جنسيتی که ما نيز با آن تأکيد داريم، ‌مخالفت می‌کنند. کسی حق ندارد با سنت‌ها و دستورات اسلامی مخالفت کند، تفکيک جنسيتی از دستورات و سنت‌های اسلام است که بايد انجام شود.

وی با بيان اين که مملکت رو به پيشرفت است، خاطرنشان کرد: بايد پيشرفت‌های صنايع دفاعی و قدرت‌های مادی نيز بيان شود و آن را به رخ دنيا بکشيم.

اين مرجع تقليد ادامه داد: بايد طوری آماده باشيد که دشمن از شما بترسد و هر جا مسلمانی وجود دارد به استقلال ايران اسلامی افتخار کند و با افتخار بگويد من مسلمان هستم.

وی تصريح کرد: قبل از انقلاب، ايران در عرصه بين الملل هيچ نام و نشانی نداشت، اما امروز روی مواضع ايران حساب باز می‌کنند و بايد مواضع ما قرآنی و بر اساس مکتب اهل بيت (ع) باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016