چهارشنبه 18 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گرانی، بازار سکه را تکان داد، شرق

شرق: قيمت طلا ديروز در بازارهای جهانی بالا رفت و رکورد زد. اين رکورد‌شکنی هم بيش از هر عامل ديگری ناشی از نگرانی در مورد بحران بدهی اروپا بود چون تقاضا برای اين فلز گرانبها به عنوان يک دارايی ايمن را به شدت بالا برد.

همين رشد قيمت هم در بازار سکه موج جديدی از گرانی را به‌وجود آورد و در نتيجه بهای سکه رسما دوباره به آن‌سوی مرز ۶۰۰هزار تومان برگشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


البته در کنار رشد قيمت جهانی، افزايش ارزش دلار هم مزيد بر علت شد تا در فرمول قيمت‌گذاری مسکوکات طلايی همه مولفه‌ها در مدار صعود قرار بگيرند و قيمت نهايی را هم بالا ببرند.

مهم‌ترين خبر در بازار سکه روز گذشته رشد قابل توجه قيمت‌ها بود اما اين موضوع تنها خبر ديروز به شمار نمی‌رفت، ديروز بانک مرکزی رسما اعلام کرد که توليد و عرضه انواع سکه پارسيان، هخامنشی و پاسارگاد ممنوع شده چون طبق قانون، ضرب سکه طلا به طور انحصاری در اختيار بانک مرکزی است و توليد و عرضه پلاک‌های طلای پارسيان، هخامنشی و پاسارگاد به صورت مدور و با عنوان سکه در نام تجاری مصنوع، غيرقانونی و ممنوع است.

ضمن اينکه پلاک‌های مذکور هيچ‌گونه ارتباطی به بانک‌های فعال در کشور از قبيل پارسيان و پاسارگاد ندارد و صرفا از يک نام اقتباس شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016