پنجشنبه 19 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ممنوعيت ورود خانم‌ها به پيست ‌اسکی ‌بدون ‌سرپرست، شرق

بانوانی که با آغاز بارش برف و فصل اسکی به برخی از پيست‌های اسکی حاشيه تهران مراجعه کرده‌اند، با ممنوعيت ورود از سوی ماموران انتظامات مستقر در اين مکان‌ها روبه‌رو شده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش اعتدال، مامور انتظامات مستقر در يکی از پيست‌های اسکی شمال تهران در اين زمينه مدعی شد: پليس اماکن جمهوری اسلامی با ارسال دستورالعملی به پيست‌های اسکی اعلام کرده که ورود خانم‌ها بدون سرپرست قانونی يا شوهر به پيست‌های اسکی ممنوع است.

وی افزود: بنابراين دستورالعمل ورود دختران زير ۱۸سال نيز بدون پدر و مادر ممنوع است و دختران بالای ۱۸سال تنها با سرپرست قانونی و زنان ازدواج کرده تنها به همراه شوهرشان مجاز به ورود به پيست اسکی هستند.

يکی از مسوولان اين پيست اسکی نيز در پاسخ به درخواست خبرنگار ما برای مشاهده ابلاغيه ناجا با امتناع از اين امر گفت: اين ممنوعيت با دستور فرماندهان انتظامی است و ان‌شاءالله شما هم با اجرای قوانين اسلامی در تلاش برای ساختن جامعه اسلامی ما را ياری کنيد.

معضلات فرهنگی در پيست‌های اسکی از دغدغه‌های مهم بسياری از مردم در سال‌های گذشته بوده است ولی آيا انجام برخورد سلبی با تمامی بانوان و انجام چنين روال توهين‌آميزی در برخورد با آنها، راه‌حل اين مشکلات است؟ آيا تمام مکان‌های مورد مراجعه مردم برای برف‌بازی و اسکی قابل حصار کشيدن و انجام چنين محدوديت‌هايی است؟ حل نابسامانی‌های موجود در مراکز تفريحی، دغدغه تمام دلسوزان عرصه رسانه‌ای است ولی آيا صرف انجام چنين اقداماتی جز ارايه تصوير سياه از کشور نتيجه‌ای دارد؟

لازم به ذکر است که نيروی‌انتظامی تاکنون نسبت به انتساب محدوديت حضور مردم در برخی مکان‌ها از جمله کوير مرنجاب و پيست‌های اسکی به اين نيرو، واکنش رسمی نشان نداده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016