دوشنبه 23 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حمله نظامی به سرکوب در داخل کشور شدت می بخشد، بيانيه گروهی از روزنامه نگاران و فعالان رسانه ای مستقل ايرانی

در هفته های گذشته درحالی که خطر درگيری نظامی ميان جمهوری اسلامی و اسرائيل و غرب افزايش يافته است، روزنامه نگاران، فعالان رسانه ای - سياسی و مدنی در داخل کشور بيش از پيش نگران شده اند، زيرا آنها به خوبی واقف هستند که جمهوری اسلامی از هرگونه تنش در روابط بين المللی خود، به عنوان بهانه ای برای تشديد سرکوب، ترور، زندانی کردن و شکنجه آنان و مبارزان آزاديخواه بهره می گيرد، اين واقعيتی ست که در طول هشت سال جنگ با عراق شاهد آن بوديم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ما،گروهی از روزنامه نگاران و فعالان رسانه ای مستقل ايرانی،ضمن ابراز نگرانی عميق نسبت به عواقب حمله نظامی،خاطر نشان می کنيم که تکليف جمهوری اسلامی بايد توسط مردم ايران و آن هم از طريق مبارزه ای ريشه دار در مطالبات عميق سياسی و اجتماعی برای تغييرات بنيادين روشن شود.

در حالی که شماری از اصلاح طلبان در خارج از کشور آشکارا و بی پروا از طريق رسانه هايی که اغلب بودجه آنها توسط دولت های غربی تامين می شود، خواستار دخالت نظامی آمريکا و ناتو و حتی حمله نظامی به کشور شده اند، ما به عنوان روزنامه نگاران مستقل قويا تاکيد می کنيم مخالف حمله به ايران و هر نوع مداخله نظامی ديگر هستيم.


حمايت ملت ها، نهادهای بين المللی و کشورها از جنبش دمکراتيک مردم ايران اما می تواند به اشکال مختلف بروز کند؛ فشار ديپلماتيک شديد بر جمهوری اسلامی و اخراج از مجامع بين المللی، جلوگيری از رفت و آمد مقامات رژيم جمهوری اسلامی به خارج از کشور، تسهيل دسترسی به اينترنت بدون فيلتر برای مردم داخل کشور، حمايت از رسانه های مستقل که به اصلاح طلبان،يعنی يکی از جناح های داخل نظام جمهوری اسلامی وابسته نيستند و حمايت از همه زندانيان سياسی و روزنامه نگاران در بند، نمونه ای از اين اقدامات جدی عليه رژيمی است که به هيچ يک از قوانين و کنوانسيون های بين المللی پايبند نيست و ابتدايی ترين حقوق مردم ايران را در سه دهه حاکميت خود نقض کرده است .

ما معتقديم که شنيده شدن آواهای گوناگون در جنبش دمکراتيک مردم ايران عليه ديکتاتوری مذهبی سبب خواهد شد تا اين جنبش به سوی اعتلاء، رشد و بالندگی پيش برود و با بنيان نهادن دمکراسی و گذار به جامعه ای دموکراتيک به چندين دهه حاکميت ديکتاتوری برکشورمان پايان دهد.

علی شريفيان، رويا طلوعی، شيدا محمدی، امير محسن محمدی، نادر جهانفرد، سيامک زند، هلن همتی، مرتضی موسوی، احمد جلالی فراهانی، شيدا جهان بين (ترانه آزادی) ، ويدا باليخانی، پويا عزيزی، اميد حبيبی نيا


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016