جمعه 27 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اسن (آلمان): مراسم روز جهانی حقوق بشر؛ حقوق دراويش، همجنسگرایان و دگرباشان، شنبه ۱۰ دسامبر

به مناسبت روز جهانی حقوق بشر در روز شنبه ۱۰ دسامبر با کانون فرهنگی‌ نگاه و کانون فرهنگی حقوق بشری سیمرغ دورتموند همراه باشید

در شرایطی به سالگرد تصویب اعلامیه جهانی حقوق بشر نزدیک می شویم، که تاریخ کشورمان یکی از سیاه ترین دوران خود حتی پس از انقلاب سال پنجاه و هفت را سپری می کند. نظام جمهوری اسلامی ایران پس از کودتای انتخاباتی سال ۸۸ و فروافتادن آخرین پرده های دروغین مشروعیت خود، چاره ی حفظ خود را جز با نقص گسترده حقوق بشر به منظور حاکم کردن رعب و وحشت جهت جلوگیری از انجام هر گونه اعتراضی از طرف مردم، نمی بیند.

سیر صعودی آمار اعدام های رسمی و انجام اعدام های خاموش در برخی از زندان های کشور، انجام اعدام در ملا عام، اجرای صدور احکام سنگین برای فعالین سیاسی و مدافعین کیان حقوق بشر، انجام طرح های مختلف جهت پر رنگ کردن حضور نظامیان در سطح شهرها که نتیجه ای جز بازداشت طیف گسترده ای از شهروندان به بهانه های بد حجابی و عدم پوشش اسلامی نداشته، همه و همه خبر از عمق فاجعه ی در حال رخ دادن در آن سرزمین می دهد.

در این بین گروههای مخلتف دینی، قومی و همجنسگرایان از سرکوب و نقض حقوق اولیه خود توسط حکومت جمهوری اسلامی رنج فراوان می برند.

تخریب حسینیه دراویش، بی احترامی و فشار به اهل تسنن، اعدام چندین تن به جرم همجنس گرایی نشان از عمق نقض حقوق این گروه از شهروندان ایرانی در کنار نقض حقوق سایر ایرانیان توسط نظام جمهوری اسلامی دارد.

به منظور پاسداشت حق زندگی و حرمت انسان، با هر تفکر و عقیده و مرام مسلکی، و به مناسبت تصویب اعلامیه ی جهانی حقوق بشر، کانون فرهنگی نگاه اسن و کانون فرهنگی حقوق بشری سیمرغ دورتموند گرد هم آمده و از حق انسان و تضییع آن خواهند گفت. دکتر مصطفی آزمایش از تضییع حقوق دراویش خواهد گفت و فرناز معیریان از حقوق پایمال شده همجنسگرایان و دگر باشان.

زمان:
۱۰ دسامبر ۲۰۱۱
ساعت ۶ بعد از ظهر

مکان:
Villa Rü
Girardetstr. 21
45131 Essen



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016