یکشنبه 29 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تجمع اعتراضی کارگران در مقابل مجلس، در سالروز تصویب قانون کار، ایسنا

به گزارش ایسنا، جمعی از کارگران تشکل‌های بازنشستگی کارگری و جمعی از کارگران برخی از بنگاه‌های اقتصادی بخش خصوصی در زیر هوای بارانی مقابل مجلس تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، تشکل‌های بازنشستگی کارگری شهرری به دلیل آنچه که عدم پرداخت حقوق و مزایا اعلام می‌کردند، و کارگران برخی از کارخانجات و بنگاه‌های اقتصادی بخش خصوصی به دلیل آن چه به خطر افتادن امنیت شغلی و بیکاری چند ماهه می‌خواندند، مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

همچنین به گزارش خبرآنلاین، نادر قاضی پور نایب رئیس فراکسیون کارگری امروز در تذکری با اشاره به حضور کارگران در گردادگرد مجلس و زیر باران، از بی توجهی به حقوق کارگران از سوی دولت انتقاد کرد و گفت: « خانه ملت امید مستضعفان است و به دولت هشدار می دهد. هرگونه عواقب این موضوع بر عهده وزیر کار است.»

محمدرضا باهنر که در غیاب لاریجانی ریاست جلسه امروز را بر عهده داشت، تذکر وی را وارد ندانست و تاکید کرد که این مساله به موضوع در دستور کار مجلس ربطی ندارد. قاضی پور هم با عصبانیت به او گفت: « شما که رئیس می شوید زور می گویید! و می خواهید نظرتان را به نمایندگان تحمیل کنید! »



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این موضوع با انتقاد علیرضا محجوب در نطق امروزش مواجه شد. وی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب، اولین خواسته کارگران تغییر نظام سرمایه داری حاکم بر قانون کار بود، گفت: « در آن زمان ۹ وزیر مسئول پیش نویس قانون کار شدند و سه بار هم مصوبه نهایی مجلس با شورای نگهبان رد و بدل شد و با نامه سرحدی زاده به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد. »

محجوب از حق اعتراض صنفی کارگران سخن گفت و با انتقاد به نادیده گرفتن موضوعاتی در قانون کار از جمله تعیین حداقل دستمزد و … که مشروط به شرایط مختلفی شده است، ادامه داد: « متاسفانه حق اعتراض کارگران گرفته شده و صدایشان خاموش است. ما انتظار داریم طرف مظلوم گرفته شود. هر تغییری در قانون کار باید با هدف تامین حقوق کارگران باشد. »


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016