چهارشنبه 2 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير اطلاعات: برخی از خواص انطباق عملی و فکری با انديشه‌های رهبری ندارند، ايسنا

وزير اطلاعات با تاکيد بر اين‌که«برخی از خواص انطباق عملی و فکری با انديشه‌های مقام معظم رهبری ندارند» گفت: اين افراد در گفتار خود از گفتمان امام و رهبری می‌گويند، اما در جلسات و پشت پرده کاملا مخالف با اين گفتمان هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) حجت‌الاسلام والمسلمين حيدر مصلحی در گردهمايی بزرگ مبلغان ـ که در مدرسه علميه فيضيه برگزار شد ـ اظهار کرد: آن‌چه که در ايام محرم حائز اهميت است، بصيرت‌بخشی عمومی در جامعه است و اين بصيرت‌بخشی در شرايط کنونی که ما درگير جنگ نرم هستيم اهميت بيشتری پيدا می‌کند؛ چراکه باعث تشخيص حق از باطل و توجه به حق می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به اتفاقات فتنه ۸۸ ادامه داد: در فتنه ۸۸ و ادامه آن ما ديديم که حوادث آن‌چنان اتفاق می‌افتاد که علاوه بر مردم برخی خواص هم علی‌رغم توصيه‌های مقام معظم رهبری می‌لغزند.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه رهنمودهای دقيق معظم‌له هميشه بهترين راهبرد و راهکار است و چيزی ناگفته در باب ولايت فقيه باقی نمانده است.

وزير اطلاعات با اشاره به اين‌که «برای شناسايی يک جريان يا تفکر غير هم‌سو با رهنمودهای مقام معظم رهبری سه معيار وجود دارد» تصريح کرد: انطباق فکری، گفتمانی، رفتاری و عملی؛ اگر اين سه معيار وجود داشته باشد در جايگاه بصيرت‌بخشی دچار مشکل نخواهيم شد و اين‌ها نکاتی است که بايد برای مردم طرح شود.

وی اظهار کرد: امروز به سهولت می‌توان انطباق و عدم انطباق با ولايت فقيه را در رفتار و عمل و حتی گفتار برخی از خواص مشاهده کرد. بنده به عنوان وزير اطلاعات اصلا قائل به اين نيستم که ما يک جريان فتنه داريم ما جريان‌های مختلف فتنه داريم که از مقام معظم رهبری در بيانات و افکار خود استفاده و در حقيقت سوءاستفاده می‌کنند.

وزير اطلاعات گفت: جريان‌های مختلفی هستند که در کشور با عدم انطباق عملی به بيان منويات امام خمينی(ره) و مقام معظم رهبری می‌پردازند.

وی با اشاره به نقش مبلغان در تبيين مصاديق انطباق با منويات مقام معظم رهبری گفت: مبلغان بايد با بصيرت‌افزايی به مردم عدم انطباق رفتار و گفتار افراد را نشان دهند و ماهيت جريان‌های انحرافی را برای مردم تبيين کنند.

وی اظهار کرد: بصيرت، توانايی تيزبينی کشف حقيقت در ميان انبوه حق و باطل است و به مردم کمک می‌کند تا حقی را که با باطل ممزوج شده بشناسند و ماهيت باطل را برملا می‌کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016