دوشنبه 9 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

غلام‌عباس توسلی: هنوز هيچ اتفاقی که نشان از پذيرش حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات باشد نيفتاده است، ايلنا

مسوولين از يک سو حرف از پذيرش حضور اصلاح طلبان می‌زنند و از سوی ديگر از برگزاری همايش اصلاح طلبان جلوگيری می‌کنند.


ايلنا: يک فعال سياسی با اشاره به اينکه فضای سياسی کشور برای حضور اصلاح‌طلبان از شفافيت کافی برخوردار نيست، گفت: مسوولين بايد به طور صريح اعلام کنند که تا چه حد اصلاح‌طلبان می‌توانند در صحنه حضور داشته باشند و اگر مشکلی برای اين حضور است حل شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


غلام عباس توسلی در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا درباره حضور اصلاح طلبان در انتخابات آينده گفت: هنوز هيچ اتفاقی که نشان از پذيرش حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات باشد نيفتاده و بحث ‌ها کلی است و کسی وارد جزييات حضور اصلاح‌طلب‌‌ها نشده است.

وی با تاکيد بر اينکه بايد از مسوولينی که مانع برگزاری همايش اصلاح‌طلبان شدند پرسيد که چرا اجازه برگزاری يک پيش همايش را به اصلاح‌طلبان نداده‌اند؟ گفت: مسوولين از يک سو حرف از پذيرش حضور اصلاح طلبان می‌زنند و از سوی ديگر از برگزاری همايش اصلاح طلبان جلوگيری می‌کنند.

وی با اشاره به اينکه در اين شرايط حتی نقش بزرگان اصلاح طلبی نيز کمرنگ خواهد شد، گفت: بايد شرايط برای اين حضور مهيا باشد تا بزرگان اصلاح طلب چون گذشته در انتخابات و آوردن مردم به صحنه نقش آفرينی کنند.

توسلی تصريح کرد: کسی در جامعه‌ای که دموکراسی به معنای واقعی در آن جاری باشد از عدم حضور در انتخابات صحبت نمی‌کند.

وی گفت: حضور اصلاح طلبان نيازمند فراهم شدن ابزار و لوازم مقدماتی است که بر اين اساس شرايط موجود را ارزيابی کنند.

وی افزود: انتخابات مساله‌ای‌، عمومی، مردمی ‌و سراسری است و کسی نمی‌تواند برای حضور يا عدم حضور طيف يا گروهی تعيين تکليف کند، جامعه نيز بايد رغبت به حضور در انتخابات داشته باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016