شنبه 5 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

معاون وزير اقتصاد: استقبال خارجی‌ها از حضور در پروژه‌های نفتی ايران، ايسنا

معاون وزير امور اقتصادی و دارايی از استقبال بی نظير سرمايه‌گذارن خارجی شرکت کننده در همايش فرصت‌های سرمايه‌گذاری در ايران برای حضور در پروژه‌های نفتی کشور خبر داد.

بهروز عليشيری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار کرد: ۶۰ درصد سرمايه‌گذاران شرکت‌کننده در همايش فرصت‌های سرمايه‌گذاری تمايل خود را برای حضور در پروژه‌های نفتی ايران اعلام کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته وی از ۶۰ درصد سرمايه‌گذارانی که تمايل خود را برای حضور در حوزه‌های نفت، گاز و پتروشيمی ايران اعلام کرده‌اند، عده‌ای در حاشيه همايش مذاکراتی با مديران نفتی کشور انجام دادند و عده‌ای نيز با پر کردن فرم‌های مورد نظر اقدام به ثبت‌نام در اين زمينه کرده‌اند.

رييس کل سازمان سرمايه‌گذاری و کمک‌های فنی و اقتصادی ايران اظهار کرد: خوشبختانه يا متاسفانه در همايش فرصت‌های سرمايه‌گذاری در ايران بخش نفت، گاز، پتروشيمی و انرژی فرصت‌های سرمايه‌گذاری در ساير بخش‌ها را تحت تاثير خود قرار داده بود.

به گفته‌ی وی، در هفته‌ی گذشته (همزمان با اجرای همايش فرصت‌های سرمايه‌گذاری در ايران) ۱۰ شرکت خارجی برای حضور در پروژه‌های نفت، گاز و پتروشيمی ايران با مديران نفتی کشور مذاکراتی را انجام داده‌اند.

عليشيری هم‌چنين از انعقاد قرار‌دادهای سه ميليارد دلاری و ۴۰۰ ميليون دلاری برای دو پروژه‌ی نفتی و پتروشيمی قبل از برگزاری همايش بزرگ فرصت‌های سرمايه‌گذاری در ايران خبر داد.

به گزارش ايسنا، وزير نفت پيش از اين از واگذاری ۲۱ ميدان نفت و گاز تا پايان برنامه پنجم توسعه خبر داده و اعلام کرده بود که اين وزارتخانه آمادگی واگذاری ميادين، پروژه‌های پالايشگاهی و پتروشيمی را به بخش خصوصی داخلی و خارجی دارد.

قاسمی همچنين از تسهيل روش‌های سرمايه‌گذاری برای سرمايه‌گذاران خارجی خبر داد و تاکيد کرد: قطعا روش‌های جديد سرمايه‌گذاری مورد نظر وزارتخانه به گونه‌ای خواهد بود که سرمايه‌گذاران از سود مناسبی برخوردار شوند تا انگيزه بيشتری برای سرمايه‌گذاری در آن‌ها ايجاد شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016