دوشنبه 7 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مرکز آمار ايران: نرخ بيکاری بهار ۱۲.۳ و تابستان ۱۱.۱ درصد، ايسنا

مرکز آمار ايران که بيش از يک سال و نيم است از انتشار مستندات رسمی نرخ بيکاری امتناع می‌کند امروز نتايج طرح آمارگيری نيروی کار مربوط به تابستان سال جاری را بر روی پايگاه اطلاع رسانی خود قرار داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، پيش از اين در تابستان سال گذشته مرکز آمار ايران مستندات مربوط به نرخ بيکاری فصل بهار سال ۸۹ را منتشر کرده بود و پس از آن هيچ گونه آمار رسمی از نرخ بيکاری منتشر نشده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در مستندات منتشر شده اطلاعات مربوط به نرخ بيکاری فصل بهار امسال نيز موجود است.

اگرچه وزير کار و امور اجتماعی وقت و رييس مرکز آمار ايران چند بار درباره‌ عدد نرخ بيکاری تابستان سال جاری صحبت کرده بودند اما هيچ گاه مستنداتی اين موضوع منتشر نشده بود.

براساس آنچه هم اکنون در پايگاه اطلاع رسانی مرکز آمار ايران مشاهده می‌شود تغيير در نحوه محاسبه نرخ بيکاری رخ نداده و تمام افراد ۱۰ ساله و بيشتر که در طول هفته مرجع حداقل يک ساعت کار کرده و يا بنا به دلايلی به طور موقت کارشان را ترک کرده باشند شاغل محسوب می‌شوند.

بر اساس اين مستندات نرخ بيکاری کل کشور در تابستان امسال ۱۱.۱ درصد برآورد شده در حالی که اين رقم در بهار امسال ۱۲.۳ درصد بوده است.

براين اساس نرخ بيکاری در فصل تابستان نسبت به بهار ۱.۲ درصد کاهش داشته و در مقايسه با تابستان سال گذشته نيز با کاهش ۲.۵ درصدی مواجه بوده است.

اين اعداد در حالی است که نرخ مشارکت اقتصادی که در واقع عبارت است از نسبت جمعيت فعاليت (شاغل و بيکار) ۱۰ ساله و بيشتر به جمعيت در سن کار ۱۰ ساله در تابستان امسال با رقم ۳۷ درصد، نسبت به بهار امسال ۱.۸ درصد و نسبت به تابستان سال گذشته ۲.۱ درصد کاهش يافته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016