چهارشنبه 13 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مشاور کانون عالی انجمن های صنفی کارگری: بيش از ۳.۵ ميليون نفر در ايران بيکار هستند، ايلنا

مرکز آمار ايران افرادی را که دو روز در هفته فعاليت می کنند را شاغل محسوب می کنداين در حالی است که به علت پايين بودن ميانگين حقوقی، افراد قادر به تامين معيشت خود نيستند.


ايلنا:يک فعال کارگری نرخ بيکاری را بيش از ۱۴ درصد اعلام کرد و گفت: بيش از ۳.۵ ميليون نفر در بازار کار ايران بيکار هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حميد حاج اسماعيلی در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا جمعيت فعال کشور را ۲۷ ميليون نفر اعلام کرد و افزود: به علت مشکلات بنگاه های اقتصادی تناسب بين عرضه و تقاضای نيروی کار از بين رفته است.

مشاور کانون عالی انجمن های صنفی کارگری با بيان اين که نرخ ثابت بيکاری در کشور دو ميليون و ۲۰۰ هزار نفر است، افزود: در حال حاضر افراد با ۴۴ ساعت کار درهفته قادر به تامين معيشت خانوار نيستند.

وی سياست آمار ايران را در رابطه با نرخ بيکاری متناقض با واقعيت دانست و افزود: مرکز آمار ايران افرادی را که دو روز در هفته فعاليت می کنند را شاغل محسوب می کند اين در حالی است که به علت پايين بودن ميانگين حقوقی افراد قادر به تامين معيشت خود نيستند.

حاج اسماعيلی نرخ بيکاری فارغ التحصيلان را در کشور بيش از ۲۰ درصد اعلام کرد و افزود: در حال حاضر نرخ بيکاری زنان کارجو بيش از ۵۰ درصد است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016