سه شنبه 19 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رتبه تورم در ايران، سوم از آخر، خبرآنلاين

اقتصاد کلان - احمد پورفلاح، رييس کميسيون فضای کسب و کار اتاق بازرگانی تهران در واکنش به اخبار دورکاری کارکنان دولت ابراز اميدواری کرد تا دورکاری به فرارکاری تبديل نشود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رييس کميسيون فضای کسب و کار اتاق تهران به آمار ارائه شده از سوی عبدالرضا شيخ الاسلام مبنی بر ايجاد يک ميليون شغل جديد در سال ۹۰ و اعلام نرخ ۴/۱۱ درصدی بيکاری از سوی مرکز آمار اشاره کرد و اگر چه اذعان داشت که در صورت صحيح بودن اين اطلاعات بايد خوشحال شد اما به همه حق داد که در مورد آماری که بدون مستندات منتشر می شود مشکوک باشند؛ آن هم نسبت به اين دو مورد خاص در دورانی که در تمام خانواده فرد بيکار وجود دارد.

رييس کميسيون فضای کسب و کار، کارآفرينی و مقررات اتاق تهران هم چنين به نرخ تورم ۳/۱۷ درصدی اعلام شده در رسانه اشاره کرد و گفت: «اگر چه بسياری از کارشناسان رقم تورم را بيشتر از اين می دانند اما با در نظر گرفتن همين نرخ و تداوم روند افزايشی آن بايد احساس نگرانی کرد چرا که هم اکنون تورم در ۱۳۰ کشور دنيا تک رقمی است و مطابق آن چه رسانه ها اعلام کرده اند ما در بين ۱۶۰ کشور دنيا در رتبه سوم از آخر هستيم».

احمد پورفلاح با اشاره به اين که در خاورميانه تنها ايران و مصر هستند که تورم دو رقمی دارند افزود: «البته اگر تورم ناشی از سرمايه گذاری باشد پديده بدی نيست چرا که ترکيه و برزيل هم در مقاطعی که سرمايه گذاری زيادی در اقتصاد خود داشتند نرخ تورم های بسيار بالايی داشتند که بعد از مدتی نرخ تورم در اين دو کشور به شدت کاهش پيدا کرد و در عوض نرخ رشد توليد ناخالص داخلی آن ها بالا رفت».

پورفلاح در آخرين خبر آماری خود رتبه ايران را در شاخص حفاظت از سرمايه گذاری ۱۳۱، در اعتماد عمومی به سياستگذاران ۳۹ و در شاخص تهديد فعاليت های اقتصادی از نظر تروريسم ۱۳۰ اعلام کرد که به گفته وی اگر چه در شاخص دوم وضعيت تقريبا مناسبی داريم اما در دو شاخص ديگر رتبه کشور خوب نيست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016