دوشنبه 7 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه بانک مرکزی در واکنش به اتهام پولشويی، فرارو

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ايران با انتشار بيانيه‌ای به اقدام دولت آمريکا در متهم‌نمودن اين بانک به انجام پولشويی واکنش نشان داد.

متن اين بيانيه به نقل از سايت اين بانک به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بانک مرکزی جمهوری اسلامی ايران بدين وسيله اعلام می‌نمايد، اقدام دولت ايالات متحده آمريکا در متهم نمودن بانک مرکزی جمهوری اسلامی ايران به انجام پولشويی، اقدامی برخلاف موازين حقوق و عرف بين‌المللی بوده و نقض اصل مصونيت بانک‌های مرکزی می‌باشد که در سراسر جهان‌شناخته شده و مورد احترام است.

دولت ايالات متحده آمريکا بدون هيچ دليل و سندی اين اتهام را در حالی عليه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ايران مطرح نموده است که فعاليت‌های آن همواره از شفافيت کامل برخوردار بوده و اين بانک همانند تمامی بانک‌های مرکزی دنيا به انجام وظايف ذاتی خود در رابطه با برقراری ثبات پولی، مديريت ذخاير ارزی و ساير امور مرتبط با آن اشتغال داشته است.

منابع درآمدهای ارزی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ايران، عمدتاً حاصل از فروش نفت و مشتقات آن می‌باشد که بر اساس قانون پولی و بانکی کشور به حساب‌های اين بانک واريز می‌‌شود و از طريق نظام بانکی بين‌المللی مديريت می‌گردد و انجام عمليات پولشويی در مورد اين وجوه، ادعايی کاملاً بی‌اساس و غيرحرفه‌ای است.

استفاده از ابراز فشار بر بانک مرکزی به منظور دست‌يافتن به برخی اهداف و مقاصد سياسی‌، بدعتی است که کل نظام مالی بين‌المللی را تهديد خواهد نمود و حتی دولت مزبور و ساير دولت‌هايی که از اينگونه اقدامات حمايت نمايند نيز از آن متضرر خواهند شد.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ايران همچنان به فعاليت‌های قانونی و مشروع خود ادامه خواهد داد و حق پيگيری ادعای خود عليه مقامات مزبور در محاکم و مراجع صالح بين‌المللی را محفوظ می‌داند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016