چهارشنبه 2 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

متن کامل طرح نمايندگان برای کاهش روابط با انگلستان، مهر

۲۰ تن از نمايندگان مجلس شورای اسلامی طرح دو فوريتی کاهش رابطه با دولت انگليس را به صحن علنی مجلس تقديم کردند که با رای قاطع نمايندگان به تصويب رسيد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، طرح دو فوريتی کاهش رابطه با انگليس در جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس با رای قاطع نمايندگان تصويب شد.

در مقدمه اين طرح که به امضای ۲۰ نفر از نمايندگان رسيده، آمده است: دولت انگليس با تصميم خصمانه اخير خود يک بار ديگر سياست کينه توزانه خود را در قبال ملت و دولت جمهوری اسلامی ايران نشان داد. جدای از کارنامه سياه دولت انگليس در قبال ملت ايران قبل از پيروزی انقلاب اسلامی که مملو از خيانت و جنايت است عملکرد اين کشور پس از پيروزی انقلاب اسلامی ادامه همان سياست است که نمونه آن حمايت همه جانبه از گروهک های تروريستی است. داشتن روابط عادی با اين کشور به هيچ وجه قابل قبول منطق بر منافع جمهوری اسلامی ايران نيست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


طراحان اين طرح دو فوريتی تاکيد کردند: وزارت خارجه بايد هر چه سريعتر روابط سياسی را به سطح کاردار تنزل داده و روابط اقتصادی و تجاری را به حداقل برسانند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در ماده واحده طرح کاهش روابط با انگليس آمده است وزارت امور خارجه ايران موظف است در چارچوب حفظ منافع ملی و دفاع از حقوق ملت ايران ظرف دو هفته روابط سياسی با دولت انگليس به سطح کاردار تنزل داده و روابط اقتصادی و تجاری را به حداقل برساند.

در تبصره يک اين ماده واحده آمده است: در صورت تغيير سياست های خصمانه کشور انگليس با گزارش وزارت خارجه و تصويب مجلس شورای اسلامی سطح روابط ارتقاء خواهد يافت.

همچنين در ديگر تبصره اين ماده واحده آمده است: وزارت خارجه ايران موظف است در مورد ساير کشورهايی که رفتارهای مشابه انگليس داشته باشند گزارشی جهت اخذ تصميم مناسب در مجلس شورای اسلامی تقديم کند.

گفتنی است علاءالدين بروجردی، جواد جهانگيرزاده، حسن کامران، محمد آشوری، اسماعيل کوثری، محمد دهقانی، سقايی، عبدالرضا ترابی، حسن فولادگر، حسين فدايی، محمد تقی رهبر، پرويز سروری، غلامرضا اسدالهی، محمد حسين فرهنگی، عزت الله اکبری، شاهرخ رامين، سيد شهاب الدين صدر، محمد حسن ابوترابی، جاسم ساعدی و مويد حسينی صدر اين طرح دو فوريتی را امضا کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016