سه شنبه 8 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

موافقت مجلس با فوريت طرح الزام دستگاه‌ها به استخدام خانواده‌های شهدا و آزادگان، فارس


به گزارش خبرگزاری فارس نمايندگان مجلس با فوريت طرحی موافقت کردند که در صورت تصويب نهايی آن همه دستگاه‌ها مکلف به استخدام ۲۵ درصد نيازهای استخدامی خود از ميان جانبازان و آزادگان فاقد شغل و فرزندان شهدا و جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر می‌شوند.

نمايندگان ملت در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) با ۱۳۲ رای موافق، ۱۰ رای مخالف و ۲۰ رای ممتنع از ۱۹۶ نماينده حاضر در صحن علنی، با يک فوريت طرح اصلاح بند (و) ماده ۴۴ قانون برنامه پنجم توسعه مصوب ۱۳۸۹ موافقت کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وکلای ملت با ۱۱۹ رای موافق، ۱۸ رای مخالف و ۲۵ رای ممتنع از ۱۹۶ نماينده حاضر، به دو فوريت طرح مذکور رای نداده بودند.

اين طرح که به امضای ۵۳ نفر از وکلای ملت رسيده است، دارای يک مقدمه توجيهی و يک ماده واحده است که در صورت تصويب نهايی آن همه دستگاه‌ها مکلف می‌شوند در چارچوب سهميه استخدامی و جايگزينی نيروهای خروجی خود حداقل ۲۵ درصد نيازهای استخدامی خود را از ميان جانبازان و آزادگان فاقد شغل و فرزندان شهدا و فرزندان جانباز ۲۵ درصد و بالاتر و فرزندان آزادگان بالای ۳ سال اسارت همسران شهدا و جانبازان معرفی شده از سوی بنياد شهيد و امور ايثارگران تامين و نسبت به استخدام آنان از محل مجوز‌های مربوط و پست‌های بدون متصدی اقدام کنند.

در صورت تصويب نهايی اين طرح همچنين دستگاه‌ها مکلف می‌شوند ۵ درصد سهميه استخدامی نيز به رزمندگان با سابقه ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه‌ها و فرزندان جانبازان زير ۲۵ درصد و فرزندان آزادگان زير ۳ سال اسارت و خواهران و برادران شهدا اختصاص دهند و در مواردی که نياز به تخصص دارد رعايت شرايط علمی الزامی است.

با تصويب نهايی طرح مذکور، بنياد شهيد و امور ايثارگران موظف می‌شود فرزندان شاهد و جانباز و آزاده را با اولويت فرزندان شاهد و سپس فرزندان جانبازان بر اساس درصد جانبازی و فرزندان آزادگان بر اساس مدت اسارت قيد شده در متن ماده ۴۴ برنامه پنجم معرفی کند.

در تبصره دوم اين ماده واحده آمده است: فرزندان شاهد و جانباز و آزاده از شرط جنسيت برای استفاده از سهميه استخدامی معاف و دستگاه‌های مشمول اين قانون موظفند بدون الزام به رعايت شرط سنی، تحصيلی، معدل و آزمون و با احراز شرايط گزينش عمومی با هماهنگی بنياد شهيد و امور ايثارگران و از ابتدا آنان را به صورت رسمی قطعی استخدام کنند.

تبصره سوم ماده واحده اين طرح عنوان می‌کند: همه مسئولين دستگاه‌ها پس از تعيين تکليف سهميه مذکور در اين قانون می‌توانند اقدام به جذب نيروی انسانی مورد نياز به دستگاه خود کنند و با متخلفين از اجرای اين قانون مطابق قوانين مقررات مربوط رفتار خواهند کرد.

در صورت تصويب نهايی اين طرح معاونت توسعه مديريت و منابع انسانی رئيس جمهور و بنيان شهيد و امور ايثارگران بر حسن اجرای اين قانون نظارت خواهند داشت.

در مقدمه توجيهی اين طرح آمده است: با توجه به وجود جانبازان و آزادگان فاقد شغل و همچنين دامنه و تعداد فرزندان ايثارگران که بخشی عظمی از آنها در سن اشغال بوده و نيازمند ساماندهی جدی در حوزه اشتغال هستند و از طرفی به خاطر عدم جواب گويی ماده ۴۴ برنامه پنجم توسعه نسبت به اين موضوع، طرح اصلاح بنده (و) ماده ۴۴ قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه مصوب ۱۳۸۹ تقديم می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016