سه شنبه 1 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مجلس مصوبه حقوق مادام​العمر به مسئولان دولتی را لغو کرد، خبرآنلاين

مجلس - مجلس مصوبه هفته پيش خود که شائبه پرداخت حقوق مادام العمر به مسئولان دولتی را داشت، لغو کرد.

به گزارش خبرآنلاين، پس از عدم رای نمايندگان به طرح نمايندگان حامی دولت برای لغو اين مصوبه، بار ديگر تريبون در اختيار طراحان طرح دوم قرار گرفت.

به اين ترتيب بار ديگر محمدحسن ابوترابی​فرد به عنوان يکی از طراحان طرح دوم لغو حقوق مادام​العمر مقامات سياسی از تشويش اذهان عمومی پس از مصوبه مجلس سخن گفت و با تاکيد بر اينکه مصوبه مجلس به دنبال ارائه حقوق مام العمر نبوده است، گفت: هرگز چنين قانونی در هيچ يک از ادوار مجلس تصويب نشده است و اصلا چنين چيزی به ذهن نمايندگان خطور نکرده که بخواهند برای خودشان چنين حقوقی رقم بزنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته وی، تمامی مقامات ماداميکه در مسئوليت باشند، حقوق درخورد پست خود دريافت می​کنند و اگر از آن سمت برکنار شوند ديگر چنين حقوقی نمی​گيرند. چنانچه بازنشست هم شوند، همچون ديگر بازنشستگان حقوق دريافت خواهند کرد.

نايب رئيس سابق مجلس که می​گفت ای کاش مجلس به استفساريه مطرح شده در هفته گذشته رای نمی​داد، بر لزوم رفع شائبه​های موجود تاکيد کرد و افزود: لازم است که مصوبه پيشين خود را لغو کنيم.

محمدرضا خباز نماينده کاشمر با بيان اينکه مجلس هشتم، تنها قانون مصوب مجلس هفتم را تفسير کرده است، گفت: ما کار خلافی نکرده​ايم که بخواهيم آن را اصلاح کنيم. اگر اين مصوبه غلط بوده به گردن مجلس قبلی است و ما نبايد برداشت ناصواب رسانه​ها را ملاک عمل خود قرار دهيم.

وی با بيان اينکه بايد منتظر اعلام نظر شورای نگهبان در خصوص مصوبه معروف به «پرداخت حقوق مادام العمر به مقامات سياسی» بود، افزود: اصلاح اين مصوبه قبل از ارائه نظر شورای نگهبان، به اين موضوع در رسانه​ها دامن می​زند که مجلس از مصوبه غلط خود عقب نشينی کرد. در حاليکه ما اصلا کار غلطی نکرده بوديم که بخواهيم از آن عقب نشينی کنيم.

اگرچه تا پيش از اين نمايندگان حامی دولت از مخالفان ومعترضان جدی به اظهارات نمايندگان اصلاح طلب بودند، اما اين سخنان خباز از سوی يکی از نمايندگان حامی دولت مورد استقبال قرار گرفت. اين موضوع بی ارتباط با رد طرح نمايندگان حامی دولت نبود. اين نماينده صرفا برای اينکه طرح نمايندگان اصولگرای منتقد دولت به ثمر ننشيند، انتقادات رسانه​ها را به جا و درست خواند و گفت و در دفاع از مديريت حدادعادل در مجلس هفتم که قانون مديريت خدمات کشوری، دست پخت آن است گفت: بند مورد نظر در اين قانون که به پرداخت حقوق مادام العمر به مقامات سياسی اشاره دارد، مصوبه صحن علنی نبوده که آقای حدادعادل در جريان آن باشد. بلکه مصوبه کميسيونی بوده که اين قانون آزمايشی را در راستای اصل ۸۵ قانون اساسی برای مدت ۵ سال تصويب کرده است.

البته مصطفی کواکبيان ديگر نماينده اصلاح طلب مجلس از خجالت وی درآمدو گفت: اينکه هيات رئيسه در قبال رفتارهای برخی نمايندگان، عقب نشينی کرده و طرح آنها را وسط طرح آقای ابوترابی​فرد در دستور کار قرار داد، کاری خلاف آيين​نامه داخلی مجلس بود. اگر ما اين کار را کرده بوديم به فتنه گريو هزار اتهام ديگر متهم می​شديم!

او که می گفت نمايندگان حامی دولت اگر می خواهند قانون مديريت خدمات کشوری را اصلاح کنند بايد کل مادده مذکور را اصلاح کنند، خطاب به مردم گفت: بدانيد که در بند ديگری از اين ماده قانون خدمات مديريت، ۱۸هزار پوئن برای رئيس​جمهور در نظر گرفته است!

کواکبيان برای آنکه متهم به حمايت از دريافت حقوق مادام العمری نشود، ادامه داد: من به عنوان يک استاد دانشگاه از محل کار سابقم حقوق می​گيرم نه از مجلس!

اسدالله عباسی نماينده رودسر اما در ادامه سخنان ابوترابی​فرد، از فضای آلوده و ناصواب رسانه​ای عليه مجلس سخن گفت و افزود: چه ايرادی دارد که از کار اشتباه خودمان پوزش بطلبيمو از اين پس در تصويب مصوباتمان دقت بيشتری بکنيم.

پس از اين مذاکرات، هيات رئيسه برای دو فوريت اين طرح رای گرفت؛ که با موافقت نمايندگان مواجه شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016