دوشنبه 14 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فرزين، معاون وزير امور اقتصادی و دارايی: از ۴۱ درصد اقتصاد کشور خبر نداريم، ايران

معاون وزير امور اقتصادی و دارايی با تأکيد بر اين‌که هيچ‌گونه اطلاعات اقتصادی برای ماليات محرمانه نيست، گفت: متأسفانه نه تنها ۴۱ درصد اقتصاد کشور از ماليات معاف است، بلکه اطلاعات آنها نيز در دسترس نيست.
محمدرضا فرزين افزود: سازمان امور مالياتی بايد به اطلاعات مالياتی به طور کامل دسترسی داشته باشد. معاون وزير امور اقتصادی و دارايی با اشاره به اين‌که معافيت‌های مالياتی بايد هدفمند و ساختارها و بسترهای مالياتی کشور بايد مهندسی مجدد شود، افزود: در ساختار امور مالياتی بايد از حوزه محوری به سمت وظيفه محوری گام برداريم و ارتباطات با مؤديان مالياتی به شکل غيرحضوری باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سخنگوی طرح تحول اقتصادی دولت افزود: برای تدوين لايحه نظام مالياتی از دو سال پيش کارها آغازشده که از گروه‌های مختلف نظر خواهی شده است به طوری‌که در کارگروه مربوطه يکهزار و ۵۰۰ ساعت کار انجام داده‌اند که درنهايت منجر به تدوين پيش‌نويس تحول نظام مالياتی و ارائه آن به دبيرخانه شده است. وی با بيان اين‌که در شورای طرح تحول نظام مالياتی اتاق‌های بازرگانی ايران و تهران، سازمان‌های حسابرسی و اتاق‌های صنعت و معدن و صنوف حضور دارند، تصريح کرد: از سه هفته گذشته پيش‌نويس نظام مالياتی آماده شده است و اطلاع رسانی لازم را نيز انجام داده‌ايم.
فرزين با اشاره به اين‌که از چهارشنبه هفته گذشته بررسی مجدد لايحه طرح تحول مالياتی در دبيرخانه به اتمام رسيده است، افزود: در حال حاضر اصلاحيه انجام شده روی سايت طرح تحول نظام مالياتی قرار گرفته است.

پيش‌نويس لايحه طرح تحول مالياتی آماده نظرخواهی شد
سخنگوی طرح تحول اقتصادی همچنين گفت: پيش‌نويس لايحه طرح تحول مالياتی آماده نظرخواهی از کارشناسان اقتصادی و تمام فعالان اقتصادی است.
فرزين تصريح کرد: لايحه طرح تحول مالياتی در حال حاضر روی پايگاه اينترنتی معاونت اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارايی قرار گرفته است.

اقتصاد خاکستری و سياه بدون ماليات
رئيس کل سازمان امور مالياتی کشور نيز با بيان اين‌که اقتصاد کشور دارای لايه‌های خاکستری و سياه است، گفت: بخش‌های سياه مانند قاچاق و خاکستری (غير رسمی) ماليات نمی‌پردازند و اين موضوع برای کشور بار مالياتی به همراه دارد. علی عسکری در ادامه اين همايش، ماليات را يکی از مهم‌ترين ارکان هر نظام اقتصادی اعلام کرد و با بيان اين‌که در سه سال اجرای قانون جديد ماليات بر ارزش افزوده ۱۸ هزار و ۱۰۰ ميليارد تومان ماليات و عوارض از مصرف وصول شده است، تصريح کرد: از ابتدای اجرای قانون ماليات بر ارزش افزوده در مهرماه ۸۷ تا مهرماه سال جاری ۱/۱۸ هزار ميليارد تومان ماليات و عوارض وصول شده که از اين رقم، ۱/۱۱ هزار ميليارد تومان ماليات برای دولت و ۷ هزار ميليارد تومان عوارض برای شهرداری‌ها و دهياری‌ها بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016