چهارشنبه 23 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارش ديدار حاميان مادران پارک لاله در آلمان با احمد شهيد گزارشگر ويژه حقوق بشر ايران

تعدادی از حاميان مادران پارک لاله به نمايندگی از حاميان مادران پارک لاله در خارج از کشور، يکشنبه ۴ دسامبر ۲۰۱۱ (۱۳ آذر ۱۳۹۰) در شهر فرانکفورت آلمان با احمد شهيد ديدار و گفتگو کردند.

اين مادران ساکن آلمان، اسناد و مدارک و دادنامه های خانواده های جان باختگان سی و سه سال گذشته، زندانيان سياسی - عقيدتی و مجروحان حوادث پس از انتخابات رياست جمهوری سال ۱۳۸۸ را تحويل آقای شهيد دادند که مشتمل بر ۱۳۰ صفحه بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آقای احمد شهيد با رويی گشاده و حوصله ی بسيار، به مطالب توجه کردند و به گفتگو با حاميان مادران پارک لاله پرداختند. آنان نيز با توجه به اسناد و مدارک معتبر که از خانواده های آسيب ديده گان در دست داشتند ، با تاکيد بر محرمانه بودن نامه ها به سوالات پاسخ دادند.

مادران بنا بر رسالت خود، هر کدام به شرح بخشی از نقض حقوق بشر در ايران پرداختند. از وضعيت اسف بار زندانيان و جان باختگان و مجروحان و مفقودان، از وضعيت غيرقانونی بازداشتگاه های موقت و زندان ها، از زندانيان عادی که سخنگويی ندارند، از فشارهای وارده بر حاميان مادران عزادار، از بازداشت های غيرقانونی و خودسرانه، از احکام سنگين صادر شده، از عدم اجرای قوانين حق متهم و حق زندانی، از تهديد و زندانی کردن مادران و خانواده ها برای جلوگيری از برگزاری مراسم يادبود در منازل شخصی و در گورستان ها از جمله بهشت زهرا، خاوران و غيرو، از تهديد و زندان مادران و خانواده ها برای جلوگيری از ادامه دادخواهی، از تهديد و زندانی کردن خانواده های مفقود شده برای وادار کردن شان به سکوت، از تهديد و آزار و اذيت مجروحان حوادث اخير، از اعدام فعالان سياسی در دهه ی ۶۰ و اعدام های گروهی زندانيان سياسی بخصوص در سال ۶۷ و دفن در گورهای دسته جمعی، از اعدام زندانيان عادی و اعدام کودکان زير ۱۸ سال، از احضارها و زندانی کردن های پی در پی زنان، کارگران و دانشجويان و مليت ها و قوميت های مختلف و اقليت ها و فرقه های مختلف مذهبی، اقليت های جنسی در بسياری از شهرهای ايران و همچنين از ادامه ی آزار و اذيت خانواده های جان باختگان دهه ۶۰ به صورتی مستند با ارائه ی اسناد و مدارک مختلف سخن گفتند.

همچنين حاميان مادران پارک لاله در اين ديدار خواهان حضور گزارشگر ويژه در ترکيه و کردستان عراق برای ملاقات با قربانيان نقض حقوق بشر ايرانی و گفتگوی مستقيم و رو در رو با آنان شدند.

در پايان فيلمی کوتاه از صدای دادخواهی مادر بهکيش که ۵ تن از فرزندان و دامادش را در دهه ی شصت کشته شده اند ، پخش شد. اين مادر زخم خورده ، سازمان ملل را خطاب قرار داده بود که چرا صدايش را نمی شنوند و هيچ نمی گويند.

همه حاضرين از جمله آقای شهيد به شدت تحت تاثير صدای اعتراض اين مادر ۹۰ ساله ولی استوار قرار گرفتند و درخواست تحويل فيلم سخنان مادر بهکيش و ادامه ی ارتباط متقابل شدند.

حاميان مادران پارک لاله آلمان
به نمايندگی از حاميان مادران پارک لاله در خارج از کشور
http://www.mpliran.com/2011/12/blog-post.html


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016