جمعه 25 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خبرهای حقوق بشری روز جمعه: شکایت پیمان عارف از وب سایت رجا نیوز و بولتن نیوز

خبرهای این صفحه مرتبا به روز می شوند


شکایت پیمان عارف از وب سایت رجا نیوز و بولتن نیوز، هرانا

خبرگزاری هرانا - پیمان عارف، فعال دانشجویی در پی انتشار خبر مجعول از سوی وبسایت رجا نیوز و بولتن نیوز در خصوص اجرای حکم شلاق وی، از مسئولین این وب سایت ها به صورت رسمی شکایت کرد.

یکی از نزدیکان پیمان عارف که این هفته پس از ۴۲ روز بازداشت مجدد با رای شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب دال بر برائت وی از زندان اوین آزاد شد، به هرانا گفت: در پی اجرای غیر قانونی حکم شلاق در ۱۷ مهر و آنگاه طرح این ادعای واهی توسط سایتهای نزدیک به نهادهای امنیتی چون بولتن نیوز و رجانیوز مبنی بر اینکه عارف نه به دلیل اهانت به رییس جمهور بلکه به دلیل یافت شدن ۱۱گرم حشیش در منزلش شلاق خورده است در زمانیکه پیمان مجددا بازداشت گردیده و امکان پاسخگویی به ایشان را نداشت، این فعال دانشجویی از درون زندان به استناد جعل دادنامه صادره و انتشار و استفاده از سند مجعول و نیز نشر اکاذیب توسط این خبرگزاری‌ها، وفق مواد ۵۲۳، بند ۳ ماده ۵۲۵ و نیز۶۹۸ قانون مجازات اسلامی از ایشان شکایت نموده و شکایتش را به خدابخشی دادیار اجرای احکام و ناظر بر زندان دادسرای اوین تسلیم نموده است و وی نیز جهت اخذ دستور قضایی این شکایت را به دفتر جعفری دولت آبادی دادستان تهران ارسال نموده، لیکن تا متاسفانه دولت آبادی عملی دال بر استماع شکایت و صدور دستور قضایی انجام نداده است.

پیمان عارف پس از آزادی در اینباره گفته است که در اولین فرصت شکایت خود از بولتن نیوز و رجانیوز دائر بر جعل دادنامه و انتشار و استفاده از سند مجعول و نیز نشر اکاذیب به قصد اضرار به غیر را پیگیری نموده، جبران خسارت معنوی و هتک حیثیت خویش از طریق اکاذیب منتشر شده توسط این سایتهای نزدیک به نهادهای امنیتی و مجازات قانونی جرم رخداده توسط ایشان را طلب خواهد نمود.

گفتنی است در پی انعکاس رسانه‌ای شلاق خوردن این عضو شورای دفاع از حق تحصیل در ۱۷ مهر و ابراز برائت محمود احمدی‌نژاد از این عمل، دادسرای اوین به قصد ساکت نمودن وی اقدام به توقیف غیرقانونی او به اتهام تبلیغ علیه نظام از طریق مصاحبه در مورد اجرای حکم شلاق نموده به مدت ۴۲ روز این روزنامه نگار و فعال دانشجویی را در بندهای ۳۵۰ و ۲۰۹ اوین نگاه داشت که در ‌‌نهایت یکشنبه پیش در پی برگزاری دادگاه در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران قاضی پیرعباسی رای به برائت و دستور آزادی بلاقید وی نمود.


اخراج یک دانشجوی دانشگاه تربیت معلم از دانشگاه، هرانا

خبرگزاری هرانا - هادی بینش ورودی سال ۸۶ رشتهٔ علوم سیاسی و فعال دانشجویی دانشگاه تربیت معلم و از فعالین ستاد مهدی ˜کروبی از دانشگاه اخراج شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا از تهران، وی از سوی دانشگاه به اتهاماتی از قبیل تجمع غیر قانونی در دانشگاه، توهین به شعاعر اسلامی در دانشگاه وخواندن سرود‌های غیر مجاز و... در شب چهارشنبه سوری سال ۸۹ به او نسبت داده شده و بر این اساس بند ۲۰ ازآئین نامهٔ انضباطی مبنی بر اخراج دائم از دانشگاه محکوم شده است.

وی از فعالین تحصن سال ۸۷ تربیت معلم و هم چنین فعالیت‌هایی را پس ازانتخابات در اعتراض به نتایج انتخابات در دانشگاه انجام داده بود.

لازم به ذکر است این دومین دانشجویی است که طی شش ماه گذشته ازدانشگاه تربیت معلم به دلیل فعالیت‌هایش اخراج می‌شود پیش از هادی بینش، مسعود چناسی دیگر فعال ستاد انتخاباتی مهدی کروبی نیز اخراج شده است.

مسعود چناسی در این رابطه می‌گوید: دانشگاه در مورد احکام سنگین تنها می‌تواند به وزارت علوم پیشنهاد دهد که چه بندی را اجرا کنند و تصمیم گیرندهٔ قطعی در مورد احکام سنگین وزارت علوم است. اما بیش از ۶ ماه است که وزارت علوم وضعیت قطعی این احکام را اعلام نمی‌کند و ما در بلاتکلیفی به سر می‌بریم. سوال اساسی اینجاست که یک مهر تائید زدن زیرحکم چگونه بیش از ۶ ماه طول می‌کشد و دانشگاه در این مدت با وجود قطعی نشدن احکام انظباطی از ورود ما به دانشگاه جلوگیری می‌کند و کاربری ما را در سایت دانشگاه از اول مهر امسال به دلیل اخراج از دانشگاه مسدود کرده‌اند.

ده سال حبس برای یعقوب ملکی، خلبان و رزمنده دوران جنگ

ندای آزادی : به گزارش "کلمه"، صبح روز چهارشنبه ٢٣ آذر ماه یعقوب ملکی از اعضای ستاد انتخاباتی ارومیه میرحسین موسوی، خلبان و رزمنده دوران جنگ با عراق از بند ٣۵٠ زندان اوین به دادگاه انقلاب احضار و قاضی پیرعباسی رییس شعبه ٢۶ دادگاه به وی حکم ١٠سال حبس تعزیری را ابلاغ کرد.

ملکی استاد خلبان هواپیماهای جنگی اف و سوخو و دانش آموخته خلبانی از مراکز دانشگاهی امریکا است که با شروع جنگ عراق علیه ایران به کشور بازگشت و درتمامی مدت ٨ سال دوران جنگ، در نیروی هوایی ارتش مشغول خدمت بود.

این زندانی سیاسی که اتهامش "همکاری با یک کشور متخاصم" ادعا شده پس از اتمام دوران خدمتش در ارتش یک موسسه آموزش زبان های خارجی در شهرستان ارومیه تاسیس کرد و به همراه فرزندانش به تدریس در آن پرداختند.

ملکی که در بند ٣۵٠ به "کاپیتان" شهرت دارد از معترضان به نتایج انتخابات سال ٨٨ بوده و به همین علت بازداشت شده است.

بر اساس این گزارش، وی درجریان بازجویی ها با کابل شکنجه شده و بر اثر ضربات متعدد سیلی قدرت شنوایی یکی از گوش هایش را از دست داده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


چند شهروند اهل شهر نوسود توسط دادگاه عمومی و انقلاب شهرستان پاوه واقع در استان کرمانشاه به حبس تعزیری و پرداخت جزای نقدی محکوم شدند، آژانس خبری موکریان

براساس گزارش رسیده به سرویس حقوق بشر آژانس خبری موکریان، ده شهروند اهل نوسود که در پی کشته شدن جوانی، بازداشت و زندانی شده بودند از طرف دادگاه شهرستان پاوه به زندان و جریمه نقدی محکوم شدند.
اسامی این افراد، اتهامات وارده و حکم صادره برای آنها از سوی شعبه 101 جزایی دادگاه عمومی شهرستان پاوه به شرح زیر می باشد:
1. بختیار خندانی، به اتهام ایجاد بی نظمی و تمرد و ...، به تحمل 11 ماه و دو روز حبس و پرداخت 5 میلیون ریال جریمه‌ی نقدی.
2. مختار خندانی، به اتهام ایجاد بی نظمی و تمرد و مشارکت در تخریب، به تحمل 6ماه و سه روز زندان و پرداخت 3 میلیون ریال جریمه‌ی نقدی.
3. شاهرخ خندانی، به اتهام اخلال در نظم، تمرد و تخریب به تحمل 3 ماه و 2 روز زندان و پرداخت 6میلیون ریال جریمه‌ی نقدی.
4. حشمت رضایی، ایجاد اخلال در نظم عمومی، تمرد، اهانت و تخریب به تحمل 7 ماه و دو روز حبس و پرداخت 4 میلیون ریال جریمه‌ی نقدی.
5. افشین رئوفی، به اتهام ایجاد اخلال در نظم عمومی، به تحمل 3 ماه و 2 روز حبس و پرداخت 3 میلیون ریال جریمه‌ی نقدی.
6. هیرش عثمانی، انصار و افشار شاه‌ویسی، سبحان رحیمی و ماکوان کیخسروی، به اتهام ایجاد اخلال در نظم عمومی هر کدام به پرداخت 4 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شده‌اند.
شایان ذکر است رأی صادره حضوری و ظرف مهلت 20 ازتاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظر خواهی می باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016