شنبه 26 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خبرهای حقوق بشری شنبه: انور مسلمی شهروند بهایی ساکن ساری به زندان منتقل شد

خبرهای این صفحه مرتبا به روز می شوند

انور مسلمی شهروند بهایی ساکن ساری به زندان منتقل شد، هرانا

خبرگزاری هرانا – انور مسلمی شهروند بهایی ساکن ساری یک ماه پیش در پی اجرای حکم یکساله خود بازداشت و روانه زندان شده است.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا از ساری، یک شهروند بهایی ساکن ساری به نام «انور مسلمی» بیش از یک ماه است که دوران محکومیت یک ساله را در زندان شهید کچویی ساری آغاز کرده است.

نامبرده سال گذشته به حکم دادگاه انقلاب ساری به اتهام عضویت در جمعیت های معارض نظام با هدف تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس تعزیری محکوم گردیده بود که ماه گذشته پس از احضار در تاریخ ۱۹ آبان ماه ۱۳۹۰ حکم مزبور به مرحله اجرا درآمد وانور مسلمی برای گذراندن محکومیت راهی زندان شد.

این در حالیست که سه شهروند بهایی ساکن قائم شهر (از استان مازندران) که در ماه گذشته بازداشت شده بودند طی روزهای اخیر با تودیع وثیقه آزاد شدند.

علی احمدی با وثیقه ۵۰ میلیون تومان و پریسا بابایی با وثیقه ۴۰ میلیون تومان در روز دوشنبه ۲۱ آذر ماه و سیمین گرجی با وثیقه ۱۶ میلیون تومان در روز پنجشنبه ۱۷ آذر ماه آزاد شدند.

یاداوری می شود در حال حاضر دو شهروند بهایی دیگر اهل ساری به نام های «طره تقی زاده» با محکومیت ۲۲ ماهه و «سمیرا سمیعی» با محکومیت ۶ ماهه در حال گذراندن دوران محکومیت در زندان شهید کچویی ساری هستند.


محکومیت یک شهروند بهایی در سمنان به هفت سال حبس، هرانا

خبرگزاری هرانا - زهره نیک آیین شهروند بهایی ساکن سمنان از سوی دادگاه انقلاب این شهر به هفت سال حبس تعزیری محکوم شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا از سمنان، «زهره نیک آیین» شهروند بهایی ساکن سمنان طبق حکم دادگاه انقلاب شهر مزبور به اتهام «تبلیغ علیه نظام، عضویت در ضیافت نوزده روزه، گروه علوم و فنون، طرح روحی و راه اندازی کلاس درس اخلاق برای کودکان بهایی» به هفت سال حبس تعزیری محکوم شد.

این حکم در روز پنجشنبه ۱۷ آذر ماه ابلاغ و ۲۰ روز برای درخواست تجدید نظر به نامبرده مهلت داده شد.

یاداوری می‌گردد زهره نیک آیین در اواخر اسفند ماه سال گذشته به همراه چند شهروند بهایی دیگر اهل سمنان مدتی بازداشت که در فروردین ماه با وثیقه معادل ۱۰۰ میلیون تومان آزاد شد.


پدر محبوبه کرمی، فعال جنبش زنان در گذشت، تا قانون خانواده برابر

تا قانون خانواده برابر: پدر محبوبه کرمی، فعال جنبش زنان و زندانی زن دربند، ساعت یک بعدازظهر روز جمعه 25 آذرماه در بیمارستان چمران تهران درگذشت. غلامحسن کرمی پس از جراحی انسداد روده، دچار مشکلات تنفسی حاد شده و در بخش آی سی یو این بیمارستان بستری بود.

پیش از این اتفاق، محبوبه کرمی طی تماسی با برادر خود اطلاع داده بود که برای ملاقات پدرش بین ساعت 3 تا 4 عصر روز چهارشنبه 23 آذرماه به صورت تحت الحفظ به بیمارستان منتقل خواهد شد که این امر تا آخرین دقایق حضور برادرش در بیمارستان محقق نشده بود و سرانجام وی در ساعت پایانی شب در تنهایی با پدرش ملاقات کرد. با توجه به اینکه محبوبه کرمی مادرش را نیز در شرایط مشابهی از دست داده و اینک از بیماری افسردگی رنج می برد، بیم آن می رود که درگذشت پدر و دوری از خانواده در چنین شرایطی، بیماری اش را تشدید کند و گذراندن باقی دوران حبس را برای او غیرممکن سازد.

محبوبه کرمی در دادگاهی به ریاست قاضی موحد به سه سال حبس تعزیری محکوم شد. اتهامات وی «فعالیت حقوق بشری، فعالیت تبلیغی علیه نظام، اجتماع و تبانی با قصد ارتکاب جرایم علیه امنیت کشور و نشر اکاذیب» عنوان شد. او اکنون از تاریخ 25 اردیبهشت امسال به دلیل اجرای حکم 3 سال زندان، در اوین به سر می برد.

سایت تا قانون خانواده برابر این ضایعه دردناک را به محبوبه کرمی، خانواده و دوستان وی تسلیت می گوید. با این امید که با محقق شدن آزادی کامل محبوبه کرمی و فراهم آمدن شرایط درمان کامل وی، اندکی از رنج و اندوه این خانواده کاسته شود.


یک زندانی کرد به دستور مسئولين زندان رجایی شهر کرج به سلول انفرادی اين زندان منتقل شد، آژانس خبری موکریان

بنا به گزارش رسیده به خبرنگار آژانس خبری موکریان در مهاباد، صبح امروز 26 آذر ماه یک زندانی محبوس در زندان رجایی شهر کرج به نام رمضان سعیدی که حدود شش سال است در زندان به سر می برد به دستور مسئولين زندان رجایی شهر کرج به قرنطينه اين زندان منتقل شد.

تا لحظه تنظيم خبر از علت انتقال اين زندانی اهل ارومیه به سلول انفرادی هيچ اطلاعی در دست نيست.

يادآور می‌گردد که رمضان سعیدی از طرف دادگاه انقلاب به اتهام همکاری با احزاب مخالف به 8سال حبس محکوم شده‌ است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اعدام سه زندانی به جرم قاچاقچ مواد مخدر در اراک، خانه حقوق بشر ایران

سه قاچاقچی مواد مخدر در راستای اجرای حکم قضایی به اتهام خرید و فروش و حمل مواد مخدر و نگهداری حدود شش کیلوگرم هروئین و کراک در اراک اعدام شدند.

خبرگزاری ایسنا به نقل از روابط عمومی دادگستری استان مرکزی گزارش داده است که متهم ردیف اول به هویت «ص.پ» به جرم حمل و نگهداری هشت‌صدو سی گرم کراک در شعبه اول دادگاه انقلاب شهرستان دلیجان به اعدام محکوم شد.

هم‌چنین متهمان ردیف دوم و سوم نیز به هویت‌های «م.الف» و «پ.الف» هرکدام به جرم مشارکت در حمل پنج کیلو و شصت و هفت گرم هروئین در شعبه دوم دادگاه انقلاب اسلامی اراک به اعدام با دار محکوم شدند.

حکم این افراد که به تایید دادستان کل کشور رسیده بود سرانجام در زندان مرکزی اراک اجرا شد و محکومان به دار مجازات آویخته شدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016