چهارشنبه 30 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هشدار به امارات درباره محروميت از تجارت ۱۰۰ ميليارد دلاری با ايران، فارس

خبرگزاری فارس: يک مقام آگاه جزئيات تازه‌ای از هشدار ايران به امارات درباره محروميت اين کشور از مبادلات تجاری ۱۰۰ ميليارد دلاری در صورت ادامه رفتار خصمانه عليه ايران را اعلام کرد.

اين مقام آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در خصوص پيروی امارات از سياستهای خصمانه آمريکا عليه ايران در مبادلات تجاری و ماجرای خبرهای ديروز مبنی بر تذکر و هشدار ايران به اين کشور گفت: گزارشاتی از سمت امارات به آقای رئيس‌جمهور در خصوص مقاومت بانک‌های اماراتی برای عدم تبادلات مالی با شرکت‌های ايرانی رسيد و آقای رئيس‌جمهور در يک اقدام انقلابی و فعالانه دستور دادند روند مبادلات دو جانبه بررسی و در صورت نياز تجديدنظر شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين مقام آگاه گفت: گردش مالی ايران و امارات بالغ بر ۱۰۰ ميليارد دلار است و بيشتر آن در بخش خدمات تجاری و خدمات لجستيک است بنابراين توقف مبادلات قطعاً به ضرر امارات است و هيچ گاه اماراتی‌ها از منافع به اين بزرگی دست نمی‌کشند.


*محمدرضا رحيمی معاون اول رئيس جمهور نيز روز گذشته با تاکيد بر اينکه ايران به اماراتی ها تذکر داد، گفته بود: به مسئولان اين کشور تذکر داديم که زير بار فشار آمريکا نروند زيرا به صلاحشان نيست.
وی درباره برخی خبرها مبنی بر قطع مراودات تجاری ايران با امارات از طرف مقامات ايرانی اظهار داشت: امارات تحت تاثير فشار آمريکا کاری کرده که به ضرر ما نيست بلکه به ضرر خودش است و امارات در واقع در کنار ايران، امارات شد.
معاون اول رئيس جمهور با تاکيد بر اينکه امارات متحده عربی تحت فشار آمريکا اقداماتی را عليه ايران انجام داده که به صلاحش نيست گفته بود: از مسئولان اماراتی به‌ويژه حاکم دوبی می‌خواهيم زير بار فشار آمريکا نرود.
رحيمی تاکيد کرده بود: کشور ما تا به حال نشان داده که قادر است امور داخلی خود را جمع‌و‌جور کند و قادريم شديدترين تحريم‌ها را دور بزنيم همان‌طور که تا به حال اين کار را انجام داديم.
معاون اول رئيس جمهور به سابقه تحريم ايران در سال‌های گذشته اشاره و تصريح کرد: دفعه اولمان نيست که تحريم شديم؛ ما بعد از انقلاب يکسره به‌ويژه از سوی آمريکا تحريم شده‌ايم.
رحيمی تأکيد کرده بود: البته اين تحريم‌ها را هم عقب خواهيم گذاشت؛ ولی امارات اگر وارد اين بازی نشود، بهتر است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016