یکشنبه 4 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آسيب جدی جسمانی به رضا شهابی، فعال کارگری، در زندان، راديو فردا

کانون مدافعان حقوق کارگر اعلام کرد که رضا شهابی، عضو هيئت مديره سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، روز پنج‌شنبه در بيمارستان امام خمينی تهران به اعتصاب غذای خود پايان داد.

آقای شهابی که ۲۲ خرداد سال گذشته بازداشت شده بود، در اعتراض به ادامه بازداشت خود، از اول آذر سال جاری دست به اعتصاب غذا زده بود. فعالان و تشکل‌های کارگری از او خواسته بودند تا به اعتصاب غذای خود پايان دهد.

به گفته خانواده رضا شهابی، او از ناحيه مهره‌های گردن، دچار آسيب جدی شده‌است، و در صورت انجام نشدن عمل جراحی، نيمه چپ بدن او فلج خواهد شد.

ربابه رضايی، همسر رضا شهابی، در مورد پايان اعتصاب غذای يک ماهه او به راديو فردا می‌گويد:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دليل اين که آقای شهابی به اعتصاب غذای خود پايان داده، درخواست دوستان و تمام تشکل‌ها و خانواده‌اش بوده‌است.

قبلا گفته شده بود که آقای شهابی در اعتراض به بلاتکليفی پرونده خود دست به اعتصاب غذا زده‌است. آيا در وضعيت پرونده او تغييری پيش آمده است؟
نه، در مورد پرونده او هنوز هيچ کاری انجام نشده‌است. اما به اين خاطر که هم از نظر جسمی حالش بسيار بد بود و هم قاضی صلواتی به ما قول داد اگر رضا شهابی اعتصاب غذايش را بشکند به پرونده‌اش رسيدگی می‌شود، ما از او خواهش کرديم اعتصابش را بشکند. يعنی چون حالش خيلی بد بود، ما و پزشکان مجبورش کرديم اعتصابش را بشکند.

قرار بود آقای شهابی به خاطر ناراحتی مهره‌های گردن تحت عمل جراحی قرار گيرد. چرا تا کنون اين جراحی صورت نگرفته است؟
آقای شهابی همه ناراحتی‌های جسمی و گردن‌درد خود را دارد اما در اين چند روز اعتصاب غذا اين مشکلات خيلی بيشتر شده بود و وقتی او را برای تست بيهوشی برده بودند متوجه شدند بدنش خيلی ضعيف است و نمی‌توانند او را عمل کنند.
حالا قرار است بعد از شکستن اعتصاب غذا چند روز تحت درمان قرار گيرد تا بدنش آمادگی پيدا کند و بعد عملش کنند.

شما گفتيد قاضی صلواتی قول داده در صورت شکستن اعتصاب غذا به پرونده آقای شهابی رسيدگی شود. اتهامات آقای شهابی چيست و نظر شما و خود آقای شهابی درباره اين اتهامات چيست؟
اتهام او «ارتباط با بيگانه و اخلال در نظم عمومی» است که نه ما و نه هيچکس ديگر اين اتهامات را قبول نداريم. در پرونده او هم چيزی وجود ندارد چون کاری نکرده که چيزی در پرونده‌اش باشد.
من به عنوان همسر آقای شهابی و کل خانواده و تمام دوستانی که در کميته هماهنگی دفاع از رضا شهابی شرکت کردند، همه خواستار آزادی رضا شهابی هستيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016