دوشنبه 5 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مهدی کروبی: می خواهند انتخاباتی فرمايشی و دستوری ترتيب دهند، سحام نيوز

سحام نيوز: با نزديک شدن به زمان انتخابات و شروع ثبت‌نام کانديداها خبرنگار سحام‌نيوز گفتگويی کوتاه اما مهم را با فاطمه کروبی همسر مهدی کروبی انجام داده‌است که در ادامه آن را می‌خوانيد.

خبرنگار ما از فاطمه کروبی پرسيد که «باتوجه به شروع زمان ثبت نام انتخابات مجلس، بحث‌ها و موضع‌گيری‌های مختلفی درخصوص انتخابات و امکان حضور اصلاح‌طلبان در اين انتخابات مطرح شده ‌است؛ آيا شما در ديدارهای هفتگی خود با آقای کروبی به عنوان رئيس سابق مجلس، در اين خصوص سؤالی از ايشان پرسيده‌ايد و از موضع ايشان اطلاع داريد؟ و اينکه آخرين وضعيت ايشان چگونه است؟



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


فاطمه کروبی در پاسخ به اين پرسش گفت:« همانگونه که در جريان هستيد آقای کروبی بيش از ۳۰۰ روز است که در حبس خانگی به سر می برند و ايشان به لطف پروردگار و دعای خير مردم از نظر روحی شاداب و با عزمی راسخ، همچون کوه استوار است و از صميم دل سلام به يکايک مردم آزاده ايران می رساند. اما در مورد بخش اول سوال شما در خصوص انتخابات آينده مجلس، آقای کروبی دسترسی آزادی به اطلاعات و اخبار مختلف درخصوص انتخابات ندارند و تنها به صداوسيمای “ميلی” و نيز به تازگی به دو روزنامه دسترسی دارند. من در ديدار اخير خود نيز به ايشان اطلاع دادم که برخی نزديکان و دوستان از تهران و شهرستان ها مراجعه می‌کنند و نظر جنابعالی را درخصوص شرکت در انتخابات و کانديداتوری نيروهای اصلاح‌طلب جويا می‌شوند؛ که ايشان در پاسخ به اين موضوع نکاتی را با من درميان گذاشتند.»

فاطمه کروبی، نماينده سابق مجلس؛ در ادامه درخصوص ديدگاه‌هايی که مهدی کروبی با ايشان درميان گذاشته‌ بود گفت:« ايشان به من گفتند “موضع‌گيری‌هايی که از دبير شورای نگهبان و وزير اطلاعات و برخی ديگر از مسئولان و مخصوصا صدا و سيما شنيده‌ام حاکی از آن است که به اعتقاد “آنان” دشمنان انقلاب و نظام می‌خواهند از فرصت انتخابات استفاده کنند و امنيت کشور را برهم زنند! من از اين ديدگاه‌ها استنباط کردم که آقايان از تداوم قهر و نارضايتی مردم به خوبی مطلع‌اند و می‌خواهند انتخاباتی فرمايشی و دستوری ترتيب دهند و با رد صلاحيت و ابطال برخی حوزه‌ها و پرکردن صندوق‌های رای از رای‌های بدون صاحب، و سپس برخورد و دستگيری و به وجود آوردن رعب و وحشت و امنيتی کردن کشور، پروژه تکراری انتخابات ۸۸ را بار ديگر پياده کنند و از کانديداها بخواند که برای دريافت جواز تاييد صلاحيت شورای نگهبان، به تعبير آنان از “سران فتنه” و گروه خودساخته ی “جريان انحرافی” اعلام برائت کنند. ناگفته نماند که چسباندن گروه منتسب به “جريان انحرافی” توسط حکومت به طيف اصلاحات ، جنبش سبز و مردم معترض، سناريوی نخ نما شده ای در اين پروژه است. که البته بنده معتقدم مردم بر ماهيت اين اقدامات نمايشی به خوبی واقفند.”

آقای کروبی اينها را به من گفتند و افزودند که “هنوز هيچ اتفاقی نيافتاده آقايان ستاد مبارزه با تخلفات انتخاباتی را با حکم رييس قوه قضائيه تشکيل داده‌اند و همه اينها نشان دهنده آن است که آقايان هيچ اعتقادی به رای مردم ندارند و از هم اکنون خود را برای برگزاری انتخاباتی فرمايشی آماده می‌کنند.”

فاطمه کروبی سپس اشاره کرد که آقای کروبی با ذکر اين مقدمات در ادامه تاکيد کردند:« برای اينکه از اين بيشتر آبروی اسلام و روحانيت نرود و مردم و فعالان سياسی دلسوز نظام، مجددا گرفتار نشوند، بهتر است جمع اندکی که مورد قبول آقايان هستند مانند: علی اکبر ولايتی، محسن رضايی(که در انتخابات ۸۸ نظرات بديعی داشتند) به سخنگويی حدادعادل و احمد خاتمی(به عنوان حاکم شرع قاطع، که وی، حقير و آقای موسوی را محارب اعلام کرده بود) ؛ به رياست احمد جنتی- که عمر او دراز باد- به عنوان شورای عالی انتخابات منصوب شوند و افرادی را به عنوان نماينده ملت انتخاب (منصوب) کنند و تير آخر را به پيکره جمهوری اسلامی که در سال ۵۸ با رأی قاطع و بی سابقه مردم تصويب و تاسيس شد؛ بزنند تا انشاله مردم در فرصتی مناسب، ارزش های موجود در قانون اساسی سال ۵۸ را، البته با اصلاحاتی که در گذر زمان ضروری می‌نمايد؛ احيا کنند.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016