سه شنبه 6 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تخريب رضا پهلوی به عنوان يک فعال، چرا و با چه هدفی؟ محمد رضوی

پس از سکوت و رخوت چند ماهه پس از حصر آقايان ميرحسين موسوی و کروبی در فضای سياسی ايران تقاضاهای زيادی از رضا پهلوی توسط وبلاگرها برای ايجاد حرکتی در نبود اين عزيزان صورت گرفت.
٫ رضا پهلوی پس از آن اعلام کرد که با توجه به خواسته های وبلاگرها و افراد فعال در محيط مجازی طرح شکايتی را با کمک همه فعالين و متخصيين آماده می کند و آن را قبل از ارسال به ديد عمومی می گذارد و از همگان برای اين موضوع کمک خواست و پيش نويس اقدام و نامه اش را به ديد عمومی گذاشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين اقدام که با استقبال گسترده و عکس العمل وبلاگرها و کاربران در محيط مجازی همراه شد٫ در همان زمان با سکوت مطلق و سوال برانگيز فعالين نامدار مواجه شد٫ اين مدتها قبل از آن بود که اين شکايت در کنفرانس مطبوعاتی اعلام شود.

پيشنهادات زيادی برای اصلاح اين شکايت در همان زمان تحت عنوان کلمه کليدی خاصی در اينترنت و بيشتر توسط کاربران عادی مطرح شد . ظاهرا تنها فرد شناخته شده ای که در آن زمان برای کمک به آقای پهلوی اعلام آمادگی می کند ٫ آقای مصطفايی بوده است.

اين پيشنهاد در آن زمان به طور مشخصی به شکايت از شخص خامنه ای به عنوان آمر و مسئول اصلی جنايات و ارسال به شورای امنيت اشاره کرد.

اين نامه حدودا ۲ ماه به صورت Draft يا پيش نويس به صورت گسترده بر روی اينترنت قرار داشت تا کسانی که مايل به کمک و راهنمايی در اين زمينه هستند ٫ راهنمايی های خود را صورت دهند.

بلافاصله پس از مطرح شدن رسمی اين شکايت در يک کنفرانس مطبوعاتی ٫ موجی از مخالفت با اقدام آقای پهلوی تحت عناوين زير آغاز شد:

۱. اين شکايت بی فايده است.
۲. اين شکايت برای آقای خامنه ای زياد است و زمينه اقدام نظامی را فراهم می کند.
۳. آقای پهلوی قصد مطرح کردن خود را دارد.

حال سوالی که هيچ کس در اين ميان جواب نمی دهد و نشان دهنده تخريب سازمان يافته بر عليه آقای پهلوی است ٫ اين است که مدتها قبل از مطرح شدن اين شکايت ٫ پيش نويس شکايت و Draft آن در اختيار همگان و به صورت عمومی بوده است. چرا و به چه دليل اين افرادی که در آن زمان هيچ عکس العملی به نامه آقای پهلوی نشان ندادند پس از مطرح شدن رسمی اين اقدام از خواب بيدار شده اند؟

اگر به نظر آنها اقدام آقای پهلوی اشتباه بوده است ٫ چرا در همان زمان اقدام به انتشار نقد يا صحبتی در اين زمينه نکردند و کلا درخواست مشورت عمومی آقای پهلوی را ناديده گرفتند؟

اين سوال بی جوابی است ٫ که نشان دهنده تخريب سازمان يافته سياسی (و نه الزاما نقد منصفانه) بر عليه آقای پهلوی است. طبيعتا بسياری با نام آقای پهلوی و ريشه خانوادگی ايشان مشکل دارند و تا جايی پيش می روند که به ايشان به طور واضح پيشنهاد تغيير نام فاميل خود را می دهند. ولی اين نمی بايست مجوزی برای تخريب حرکتی گروهی و ارزشمند باشد حتی اگر با مقاومت لابی های جمهوری اسلامی مواجه شود ٫ دارای ارزش معنايی بالايی برای رساندن صدای خفه شده مردم ايران به جهانيان است.

محمد رضوی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016