سه شنبه 6 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رئيس قوه قضائيه: اموال قاچاقچيان مصادره و به اشد مجازات محکوم شوند، مهر

آيت‌الله آملی لاريجانی در جلسه مسئولان عالی قضايی اعلام کرد: برای مبارزه جدی تر با قاچاقچيان مواد مخدر به دادستان کل کشور دستور داده شد تا اموال قاچاقچيان مصادره و به اشد مجازات محکوم شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، آيت‌الله صادق آملی لاريجانی عصر امروز در جلسه مسئولان عالی قضايی با بيان اينکه مواد مخدر به عنوان آفت جدی و بلای خانمان‌سوز جوانان و خانواده‌های ايرانی است گفت: بسيج همگانی و جدی تمام دستگاهها در مبارزه با مواد مخدر شد الزامی است چرا که در شان جمهوری اسلامی و مردم بزرگوار ايران بويژه جوانان برومند آن نيست که تحت هجوم مواد مخدر قرار بگيرند.

وی با اشاره به اينکه رويکرد اصلی اين جلسه بررسی راهکارهای تشديد مبارزه با مواد مخدر و همفکری در تبيين سهم دستگاههای مختلف از جمله قوه قضائيه و دستگاههای اجرايی، امنيتی و انتظامی در مبارزه با مواد مخدر است گفت: اگر هرکدام از دستگاههای مسئول به سهم خود به وظايفشان در قبال مبارزه با مواد مخدر عمل کنند؛ امکان کاهش قابل توجه جرايم و بلای خانمان‌سوز مواد مخدر وجود دارد.

رئيس قوه‌ قضائيه با اشاره به اينکه پنج سال از تصويب سياستهای کلی مبارزه با مواد مخدر و ابلاغ آن از سوی مقام معظم رهبری گذشته است و در ذيل اين سياستها به لزوم تعيين سهم هرکدام از دستگاههای مختلف در مبارزه همه‌جانبه با مواد مخدر تأکيد شده است اعلام کرد:‌ وقت آن رسيده است که بعد از گذشت ۵ سال از ابلاغ اين سياست‌ها، ارزشيابی و بازنگری اساسی در ميزان عملکردها صورت گيرد تا مشخص شود که در عمل به اين سياست‌ها تا چه حد توفيق حاصل شده و هرکدام از عوامل و دستگاه‌های متولی از جمله دستگاه قضايی تا چه حد توانسته‌اند در اين زمينه موفق شوند.

رئيس دستگاه قضايی با اشاره به اين‌که براساس اخبار و گزارش های مطرح‌شده از زمان حضور اشغالگران در خاک عراق افغانستان توليد مواد مخدر از سالی ۲۰۰ تن به ۱۰ هزار تن افزايش يافته است و اين افزايش توليد مواد مخدر نشان از گرايش، علاقه و سود مالی سران استکباری به توليد و توزيع مواد مخدر در سراسر جهان دارد گفت: چگونه می‌توان باور کرد که اشغالگران خاک افغانستان در پی گسترش استفاده از مواد مخدر در ايران و ساير کشورها نيستند و از ناحيه افزايش توليد مواد مخدر سودهای هنگفت نمی‌برند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آيت‌الله آملی لاريجانی تاکيد کرد: قطعا در راه مبارزه قاطع با جرايم مواد مخدر و سوداگران مرگ، سران استکباری و اذناب داخلی آنان که منفعتشان در افزايش گرايش به مواد مخدر است، مانع‌تراشی خواهند کرد اما بدانند که با همفکری، همگرايی و برخورد قاطع و عزم ملی، اين بلای خانمان‌سوز را بسيار کاهش خواهيم داد و در اين راه نااميد نخواهيم شد.

رئيس قوه قضائيه با قرائت فرازهايی از سخنان سال ۱۳۸۵ مقام معظم رهبری درخصوص لزوم تعيين وظايف دستگاه‌های مختلف در قبال مبارزه با مواد مخدر و تاکيد بر اين‌که به نظر می‌رسد در انجام اين وظايف و عمل به سياست‌های ابلاغی چندان موفق عمل نشده است، گفت:‌ چه‌بسا سياست دشمنان اين است که استعدادها و جوانان ما را به سمت اين بلای خانمان‌سوز بکشانند و در حالی که مواد مخدر بويژه مواد مخدر صنعتی و روانگردان آثار بسيار مخرب برروح و جسم مبتلايان دارد، اينگونه تبليغ می‌کنند که اين مواد اعتيادآور نيست.


دستور به دادستانی کل کشور برای برخورد شديد با قاچاقچيان مواد مخدر

آيت‌الله لاريجانی تاکيد کرد: به دادستانی کل کشور دستور داده شده که پيگيری‌های خاصی را در راه مبارزه با مواد مخدر انجام دهند و برخوردهای قاطعانه‌تری با توليدکنندگان، توزيع‌کنندگان و قاچاقچيان مواد مخدر بشود و اموال آنان نيز مصادره و اشد مجازات در اسرع وقت برای آنان اجرا شود تا جرات نکنند به سمت آلوده کردن جوانان اين سرزمين گام بردارند.

رئيس قوه قضائيه همچنين تقويت نگاه درمانی به مبتلايان مواد مخدر در کنار تجهيز و گسترش اردوگاه‌های معتادان، تکميل و افزايش درمانگاه‌های ويژه و نيز اطلاع‌رسانی گسترده و موثر درباره ضرر و زيان‌های غيرقابل جبران مواد مخدر صنعتی و روانگردان را از ضرورت‌هايی برشمرد که بايد به صورت جدی از سوی نهادهای اجرايی، فرهنگی و رسانه‌ها و حتی از سوی حوزه‌های علميه و دانشگاه‌ها پيگيری شود.

رئيس قوه قضائيه تصريح کرد: مطمئن هستم که بسياری از جوانان پاک و مستعد ايران اسلامی و خانواده‌ها از مضرات وحشتناک اين مواد اطلاعی ندارند وگرنه بسيار نامحتمل است که عقل سالمی با دانستن مضرات اين مواد مخدر خانمان‌سوز به سمت استفاده از آن برود.


مسئولان قدر حماسه ۹ دی را بدانند

آيت‌الله آملی لاريجانی در ادامه سخنان خود با اشاره به سالگرد حماسه نهم دی‌ماه، آن را روز تجلی بصيرت مردم آگاه ايران و نمايش قدرت سياسی، فرهنگی و دينی ملت ايران دانست و گفت: در اين حماسه عظيم، مردم ما به همه دنيا نشان دادند که هرگاه احساس کنند بايد در صحنه سياسی کشور حضور يابند، هيچ ترديدی به خود راه نمی‌دهند و نمی‌گذارند که کوچک‌ترين خطری جمهوری اسلامی را تهديد کند و در صورت لزوم در ميدان حاضر می‌شوند و از حريم ارزش‌های دينی و سياسی انقلاب خود دفاع و دشمنان خارجی و اذناب داخلی آنان را نااميد و مأيوس خواهند کرد.

رئيس قوه قضائيه از تمام مسئولان کشور خواست " قدر اين بصيرت را بدانند " و در خدمت‌رسانی به مردم صاحب بصيرت با تمام قوا، به ميدان بيايند.

آيت‌الله لاريجانی افزود: در حماسه نهم دی‌ماه دشمنان با وجود سمپاشی در صفوف به هم پيوسته مردم نتوانستند به اهداف خود برسند و هيچگاه نخواهند توانست به اهداف شوم خود دست يابند.

رئيس قوه قضائيه يکی از مهم‌ترين جلوه‌های ۹ دی‌ماه را تجلی نگاه دينی و پيوند ناگسستنی ملت با معنويت و ولايت اهل بيت توصيف کرد و اظهار داشت: فراموش نکرده‌ايم که حماسه ۹ دی پس از بی‌حرمتی عده‌ای در روز عاشورا به ساحت ولايت و معنويت، رخ داد و ملت ايران نشان دادند که با خلوص نيت همواره بر پيوند ناگسستنی خود با اهل بيت و اوليای الهی خواهند ماند.

آيت‌الله آملی لاريجانی ابراز اميدواری کرد: با حفظ وحدت و انسجام، ملت و نظام جمهوری اسلامی ايران همواره در مسير تکامل و استمرار ارزش‌های دينی و الهی گام بردارد و بتواند الگوی مناسبی در بيداری اسلامی را به جهانيان نشان دهد.


توطئه ها در عراق ادامه دارد / مردم عراق بايد هوشيار باشند

رئيس قوه قضائيه در بخش ديگری از سخنان خود به موفقيت ملت و دولت عراق در اخراج اشغالگران از اين کشور اشاره کرد و گفت: ملت و دولت عراق توانستند با استقامت و درايت و تلاش از گردنه سخت حضور اشغالگران عبور کنند، هرچند که اين مقاومت برای آنان هزينه‌های هنگفتی نيز داشت؛ اما به هر حال موفق به اين کار شدند و اکنون نيز بايد بدانند که توطئه‌هاٰ برای باز شدن راه اذناب داخلی اشغالگران ادامه خواهد داشت.

آيت‌الله لاريجانی تاکيد کرد: قطعا با درايت مسئولان عراق و انسجام مردم و گروه‌های اين کشور و خصوصا با توجه به حضور مرجعيت شيعه در اين کشور مشکلات پيش روی ملت عراق در اين مرحله نيز رفع خواهد شد و مردم عراق اجازه نمی‌دهند که بار ديگر ظالمان استکباری در اين کشور مسلط شوند.

پس از پايان سخنان پيش از دستور جلسه رئيس قوه قضائيه، مسئولان عالی قضايی با حضور وزرای اطلاعات، بهداشت - درمان و آموزش پزشکی، علوم - تحقيقات و فناوری، آموزش و پرورش، کار و رفاه اجتماعی، فرمانده نيروی انتظامی، مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر و سازمان بهزيستی بحث خود را درباره رويکردهای تشديد مبارزه با جرايم مواد مخدر و سوداگران مرگ آغاز کردند و ادامه بحث به منظور دستيابی به نتايج به جلسه بعد موکول شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016