جمعه 9 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خبرهای حقوق بشری روز جمعه: جدیدترین اخبار از وضعیت مهندس محمد توسلی

خبرهای این صفحه مرتبا به روز می شوند


جدیدترین اخبار از وضعیت مهندس محمد توسلی، ندای آزادی

ندای آزادی : خانم یزدی، همسر مهندس محمد توسلی روز گذشته، پنج شنبه ۸ دی ماه (۲۹ دسامبر) با همسر خود در زندان ملاقات نمود.

به گزارش منابع خبری ندای آزادی، خانم یزدی(خواهر دکتر ابراهیم یزدی، دبیر کل نهضت آزادی ایران) در این ملاقات حضوری که حدود ۲۰ دقیقه بطول انجامید، وضعیت محمد توسلی را در مقایسه با ملاقات پیشین بهتر توصیف نمود.

خانم یزدی اضافه نمود که وضعیت عمومی مهندس توسلی در کل نسبت به سابق بهتر بوده است.

اطلاعات دیگری دربارهء نوع اتهام و یا ادامهء بازداشت محمد توسلی در دسترس نمیباشد.

شایان ذکر است مهندس محمد توسلی، رئیس دفتر سیاسی نهضت آزادی ایران روز ۱۲ آبان ماه سال جاری بازداشت شد.

بازداشت مهندس محمد توسلی توسط نیروهای امنیتی و در ارتباط با نامهٔ اخیر ۱۴۳ فعال سیاسی و اجتماعی است.

در این نامه که خطاب به رییس جمهور پیشین ایران نگاشته شده بود این فعالان سیاسی و اجتماعی گوشزد کرده بودند؛ «کمترین چشم‌انداز روشنی برای صیانت از آرای مردم و برگزاری انتخابات آزاد، سالم و منصفانه وجود نخواهد داشت.»

گفتنی است محمد توسلی اولین شهردار تهران بعد از پیروزی انقلاب ۱۳۵۷ بوده و بعد از انقلاب بار‌ها بازداشت شده و تحت شکنجه قرار گرفته است.

آخرین بازداشت او مربوط به روزهای بعد از انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ است که حدود دو ماه را در بند ۲۰۹ زندان اوین سپری کرد.

گفتنی است، علاوه بر مهندس توسلی، دختر کوچک ایشان، مهندس لیلا توسلی و داماد وی، مهندس فرید طاهری که همگی‌ از اعضای نهضت آزادی هستند در زندان بسر میبرند.

"جرم" لیلا توسلی، شهادت دادن دربارهٔ عبور خودروی نیروی انتظامی از روی پیکر یکی‌ از معترضین در عاشورای ۸۸ است.


قرار بازداشت سعید نعیمی، عضو تحکیم وحدت به وثیقه تبدیل شد، هرانا

خبرگزاری هرانا – صبح روزگذشته سومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهات سعید نعیمی در شعبه یکم دادگاه انقلاب تبریز برگزار شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا از تبریز، بر اساس رای صادره از سوی قاضی حملبر این عضو شورای سیاست گذاری دفتر تحکیم وحدت قرار بازداشت موقت وی به وثیقه ۷۰ میلیون تومانی تبدیل شد.

این قرار در حالی از سوی شعبه یکم دادگاه انقلاب صادر شد که این فعال دانشجویی بیش از ۲۰۰ روز در بازداشت موقت و در زندان مرکزی تبریز تحمل حبس نمود.

دادگاه این فعال سیاسی آذربایجانی و مدیر مسئول سابق نشریه دانشجویی «سس» دانشگاه زنجان در ساعت ۸ صبح روز پنج شنبه با حضور وکلای وی آقایان فرهودنیا و فقیهی برگزار شد.

پیشتر دادگاه انقلاب اتهامات سعید نعیمی را «ارتباط با بیگانگان»، «عضویت در گروه های مخالف نظام»، «نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی» و «معاونت در جاسوسی»... بوده است.

در پی اعلام اتهامات این عضو تحکیم وحدت، سازمان دانش آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت) ضمن تاکید بر بی اساس بودن این اتهامات ادامه چنین روندی در سیستم قضایی و امنیتی کشور را موجب وارد آوردن زیان های جبران ناپذیر به منافع ملی اعلام کرد و خواهان توقف این رویه درباره تمامی اعضای دربند آن و همچنین سایر زندانیان سیاسی شد.

سعید نعیمی، فعال سیاسی و مدافع حقوق بشر آذربایجانی ۱۸ اردیبهشت امسال توسط ماموران امنیتی در منزل شخصی خود، واقع در کرج دستگیر و برای بازجویی و رسیدگی به پرونده اش به اطلاعات تبریز منتقل شد.

مهندس نعیمی در دوران تحصیلاتش در دانشگاه زنجان، عضو شورای مرکزی و مسئول واحد سیاسی انجمن اسلامی این دانشگاه بود وی همچنین مدیر مسئول نشریه ی دانشجویی تورکی-فارسی «سَس» در دانشگاه زنجان بود.

نعیمی در سال ۱۳۸۰با نشریه «سس» برنده لوح تقدیر جشنواره نشریات دانشجویی در دانشگاه رازی کرمانشاه شد و در دوران دانشجویی کارشناسی ارشد خود در دانشگاه تربیت مدرس تهران، از فعالین شناخته شده جنبش دانشجویی آذربایجان بود.


هویت ۱۲ تن از بازداشت شدگان اخیر مهاباد، خانه حقوق بشر ایران

منابع خبری کردستان از بازداشت قریب به چهل شهروند کُرد در شهر مهاباد طی هفته های اخیر گزارش می‌دهند، که اسامی ۱۲ نفر از بازداشت شدگان اعلام شده است.

بنا به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، از تاریخ بیست و دوم آذرماه تا کنون ۱۲ تن از شهروندان مهابادی به نام‌های عثمان مولا‌نژاد، عثمان قادر‌نژاد، ناصر طریقی، چیا مولانژاد، عبدالرحمن قادر‌زاده ملقب به زانیار، محمد امین قادر زاده، سمکو عثمانی، مراد حسن‌زاده، هیوا بیرمی، اسماعیل هنر پور، علی مولا نژاد و خسرو زره توسط نیروهای امنیتی- قضایی بازداشت شده‌اند.

همچنین سه شهروند دیگر کُرد به نام احمد، قاسم و واحد نیز از بازداشت شدگان شهر مهاباد هستند که تا کنون هویت دقیق آنان به آژانس کُردپا نرسیده است.

طی چند روز گذشته موجی از بازداشت‌ها توسط نهادهای امنیتی در شهر مهاباد آغاز شده که گمان می‌رود تعداد بازداشت شدگان به چهل تن نیز برسد.

تا لحظه انتشار این خبر، از اتهام و یا اتهام‌های وارده به این شهروندان اطلاعی در دست نیست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اخراج تعدادی از کارگران سد رامول در کردستان، موکریان

حدود یکصد نفر از کارگران شاغل سد رامول در منطقه دهگلان از کار اخراج شدند.

براساس اخبار رسیده به آژانس خبری موکریان، اخیراً پیمانکار سد رامول در منطقه دهگلان به بهانه کمبود بودجه حدود 100 تن از كارگران شاغل در سد را که دارای چندین سال سابقه کار هستنداخراج نموده و اعلام کرده که حتی بودجه کافی جهت پرداخت حقوق‌های معوقه آنان را هم ندارد .

گفتنی است در اعتراض به این اخراج سازی، کارگران در مقابل شرکت نمایان غرب، پیمانکار سد و امور آب استان، تجمع کرده و خواستار بازگشت به کار و دریافت حقوق و مزایای معوقه خود شده اند که تاکنون پاسخی از جانب مسئولین به آنان داده نشده است


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016