دوشنبه 12 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعتراف مقتدا صدر به مرتبط بودن گروه شورشی "عصائب اهل الحق" با جمهوری اسلامی ايران، راديو بين المللی فرانسه

فواد روستائی - مقتدا صدر، رهبر تندرو شيعۀ عراقی، ضمن تأييد مرتبط بودن گروه افراطی موسوم به "عصائب اهل الحق" با جمهوری اسلامی ايران، اعضای اين گروه را به کشتن نظاميان عراقی متهم کرد.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی از نجف ضمن مخابرۀ سخنان مقتدا صدر يادآور می شود که گروه شيعی افراطی "عصائب اهل الحق" در سال ٢٠٠٤ از "جيش المهدی"، شاخۀ نظامی جنبش تحت رهبری مقتدا صدر، جدا شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين نخستين باری است که مقتدا صدر که خود با جمهوری اسلامی ايران پيوندهائی دارد به ارتباط داشتن گروه "عصائب اهل الحق" با ايران اعتراف می کند.
آمريکا از سال ها پيش جمهوری اسلامی ايران را به پشتيبانی از گروه های شورشی شيعه در عراق از جمله گروه "عصائب اهل الحق" متهم کرده است ولی تهران همواره اين اتهام را رد کرده است.
اين گروه که از جمله در ربودن يک انگليسی در سال ٢٠٠٧ و کشتن محافظان او دست داشته است در روز دوشنبۀ گذشته اعلام کرد قصد دارد از مبارزۀ مسلحانه دست برداشته و به روند فعاليت سياسی در کشور بپيوندد.
مقتدا صدر در پاسخی کتبی به يکی از هواداران خود نوشت از کسانی که در جمهوری اسلامی ايران به اين گروه می رسند خواسته است نام گروه را عوض کنند و در رهبری آن تغييراتی دهند اما اين افراد درخواست او را رد کرده اند.
رهبری اين گروه را دو برادر به نام های ليث و قيس الخزالی بر عهده دارند.
مقتدا صدر افزود اين گروه اکنون سلاح هائی را که با آن افراد درستکار و شرافتمندی را به قتل رسانده اند بر زمين گذاشته اند تا به روند سياسی بپيوندند.
مقتدا صدر اين گروه را به کشتن افراد پليس و ارتش عراق و يک نمايندۀ جنبش تحت رهبری خود در پارلمان عراق متهم کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016