سه شنبه 13 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آغاز مرحله سوم و نهایی انتخابات مجلس نمایندگان مصر، خانه ملت

مرحله سوم و پایانی از نخستین انتخابات مجلس نمایندگان مصر (مجلس الشعب) امروز –سه‌شنبه- به مدت دو روز در این کشور اغاز شد.


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری خانه ملت به نقل از الجزیره، ۱۵ میلیون نفر از واجدین شرایط در ۹ استان مصر امروز –سه‌شنبه- از ساعت ۸ صبح به وقت محلی این کشور فرصت دارند برای انتخاب نمایندگان خود در مجلس الشعب پای صندوق‌های رای حاضر شوند.
سومین دور از نخستین انتخابات پارلمانی مصر پس از سقوط حکومت «حسنی مبارک» رئیس‌جمهور پیشین این کشور در ۹ استان باقی مانده آغاز شد و تا فردا ادامه دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حزب «عدالت و توسعه» وابسته به جنبش اسلام‌گرای «اخوان‌المسلمین» که در نخستین و دومین مرحله از انتخابات پارلمانی مصر اکثریت آراء را به خود اختصاص داده بودند اعلام کردند در انتخابات امروز نیز به پیروزی می‌رسند.
انتخابات پارلمانی امروز مصر در سایه درگیری‌های شدید ماه گذشته میان معترضان و نیروهای امنیتی مصر که بیش از ۱۷ کشته بر جای گذاشت، برگزار شد.
از سوی دیگر شورای عالی نظامی مصر نیز روز گذشته (دوشنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد انتخابات مجلس سنای مصر(مجلس الشورا) در دو مرحله برگزار می‌شود و ضمن کوتاه‌تر شدن دوره برگزاری انتخابات، جلسه نخست مجلس نمایندگان و سنا به طور مشترک برگزار می‌شود و روند انتقال قدرت از نظامیان به مردن تسریع میابد.
حزب عدالت و توسعه از جمع کل ۱۱ میلیون و ۱۷۳ هزار و ۸۱۸ رای ماخذوه در دور دوم، چهار میلیون و ۵۸ هزار و ۴۹۸ رای را کسب کرده است و پیروز این دور از انتخابات شد.
حزب سلفی «نور» نیز در این انتخابات با کسب ۳ میلیون و ۲۱۶ هزار و ۴۳۰ رای ۲۸.۷۸ درصد از آراء را در دوم انتخابات پارلمانی مصر به خود اختصاص داد.
در همین حال احزاب لیبرال اصلی‌ترین رقبای احزاب اسلام‌گرا که قدیمی‌ترین حزب حاضر در مصر است تنها توانستند ۹.۶ درصد از آراء را به خود اختصاص دهند.
انتخابات پارلمانی مصر نخستین انتخابات آزاد و دموکراتیک است که از زمان سقوط «حسنی مبارک» رئیس‌جمهور سابق مصر پس از ۳۰ سال حکومت بر این کشور برگزار شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016