جمعه 16 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

روسای جمهور ایران و روسیه بر ضرورت هماهنگی دو كشور درباره تحولات منطقه تاكید كردند، ایرنا

تهران -روسای جمهور ایران و روسیه در گفتگوی تلفنی مهمترین مسائل بین المللی، منطقه‌ای و راههای تحكیم روابط دوجانبه را مورد بحث و تبادل نظر قرار داده و برافزایش سطح همكاری و رایزنی های دو جانبه و چند جانبه تاكید كردند.

به گزارش شامگاه پنجشنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری / احمدی نژاد و دیمیتری مدودوف با اشاره به دیدگاه مشترك دو كشور در خصوص تحولات منطقه و فشارهای فرا منطقه ای و ایجاد بحران را موجب به خطر افتادن امنیت منطقه دانستند و هماهنگی نزدیك تهران و روسیه را برای حل و فصل مسالمت آمیز این تحولات مورد تاكید قرار دادند.

احمدی نژاد و روسیه همچنین بر گسترش حجم همكاری های اقتصادی و تجاری دو كشور و بر استفاده از ارز ملی و حذف دلار در این مبادلات تاكید كردند و آن را موجب افزایش حجم مبادلات دو كشور دانستند.

محمود احمدی نژاد در این مكالمه تلفنی با اشاره به همكاری های رو به گسترش تهران - مسكو و جایگاه دو كشور در عرصه منطقه ای و بین المللی گفت: سرعت تحولات اقتضاء می كند كه رایزنی ها و هماهنگی های دو كشور با توجه به جایگاه تاثیر گذار و ظرفیت و امكانات فراوانی كه در اختیار دارند هر چه بیشتر گسترش یابد و این موضوع به نفع دو ملت و ملت های منطقه است.

وی نهایی شدن رژیم حقوقی دریای خزر را مورد تاكید قرار داد و گفت: توافق حاصل شده مبنی بر جلوگیری از حضور نیروهای بیگانه و نظامی شدن دریای خزر توافق بسیار خوبی بود كه با استفاده از آن می توان تمام مسائل مربوط به این دریا را حل و فصل كرد.

احمدی نژاد با اشاره به توافق دو كشور مبنی بر انجام مبادلات اقتصادی با ارزهای ملی گفت: عملیاتی شدن این توافق حجم مبادلات اقتصادی و تجاری ایران و روسیه را چندین برابر افزایش خواهد داد.

دیمیتری مدودوف رییس جمهور روسیه نیز در این تماس تلفنی با تاكید بر اینكه ارزیابی ها و دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران و روسیه بسیار نزدیك و منطبق بر هم است اظهار داشت: روسیه همانند جمهوری اسلامی ایران از حل و فصل تحولات موجود در برخی كشورهای منطقه از طریق صلح آمیز و گفتگوهای سیاسی حمایت می كند و مخالف هرگونه دخالت خارجی و نظامی در این كشورها ست.

مدودوف با تاكید بر افزایش بیش از پیش حجم روابط دو كشور در زمینه های اقتصادی استفاده از ارز ملی و حذف دلار را در مبادلات تجاری دو كشور مورد تاكید قرارداد و گفت: ظرفیت های ایران و روسیه بسیار فراتر از حجم كنونی است و روسیه بدنبال ارتقای مناسبات دو كشور در تمامی زمینه ها و فعال كردن همه توافقات كمیسیون مشترك اقتصادی است.

رییس جمهور روسیه در ادامه با اشاره اهمیت دریای خزر گفت: بر این باور هستیم كه دریای خزر به عنوان آب های داخلی و سرزمینی محسوب می شود و هیچ نیروی مسلح غیرمنطقه ای نباید در آن حضور داشته باشند و كشورهای حاشیه دریا باید تصمیم بگیرند كه چگونه از آن استفاده كنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی همچنین نیروگاه اتمی بوشهر را سمبل همكاری و دوستی بین تهران و مسكو دانست و بر ادامه این همكاری ها تاكید كرد.

احمدی نژاد و مدودوف همچنین موضوع هسته ای ایران را مورد اشاره قرار داده و با تاكید بر حق ایران در استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای ادامه رایزنی با 1+5 با محور طرح گام به گام روسیه را مفید دانستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016