شنبه 17 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خبرهای حقوق بشری روز شنبه: ضرب و شتم مهدی محمودیان فعال حقوق بشر در بند ۲ الف زندان اوین

خبرهای این صفحه مرتبا به روز می شوند


ضرب و شتم مهدی محمودیان فعال حقوق بشر در بند ۲ الف زندان اوین، خانه حقوق بشر ایران

مهدی محمودیان، فعال حقوق بشر و روزنامه‌نگار در بند دوالف سپاه پاسداران مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

تارنمای کلمه گزارش داده است که مهدی محمودیان فعال حقوق بشر و روزنامه‌نگار است که بازجویان سپاه وی طی روزهای گذشته به بند دو الف منتقل کرده و در راه انتقال از کرج تا زندان اوین ماموران او را به مورد ضرب شتم قرار داده‌اند.

همچنین دربند دو الف هم این ضرب و شتم با باتوم ادامه یافته و محمودیان ضمن بازجویی مجدد، با کلمات رکیک بازجوها مواجه شده است. بازجویان مهدی محمودیان را به خاطر نامه‌هایی اکه ز زندان نوشته تهدید کرده‌اند.

بر پایه این گزارش شدت ضرب و شتم ها تا حدی بوده که مهدی محمودیان بی‌هوش شده و بازجویان مجبور شده‌اند او را به بهداری زندان منتقل کرده و دستگاه اکسیژن به او وصل کنند.

مهدی محمودیان چندی پیش به دلیل مشکلات قلبی در بیمارستان بستری بود و مسوولان زندان خود می دانند که او وضعیت جسمانی نامناسبی دارد.

مهدی محمودیان در تاریخ ۲۵ شهریور ٨٨، در جریان اعتراضات به نتایج انتخابات ریاست جمهوری، بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

این مدافع حقوق بشر در دوران زندانش، نامه ای را خطاب به رهبری منتشر کرد و در آن از وضعیت نامناسب زندان رجایی شهر و شکنجه‌های زندانیان پس از انتخابات پرده برداشت.


بازداشت مظفر صالح نیا از اعضای هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران، خانه حقوق بشر ایران

بامداد روز گذشته پنج نفر از مامورین امنیتی در شهر سنندج به محل کار مظفر صالح نیا از اعضای هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران مراجعه و پس از تفتیش آنجا، وی را بازداشت کرده‌اند.

تارنمای اتحادیه آزاد کارگران ایران گزارش داده‌اند که مامورین پس از بازداشت مظفر صالح نیا را جهت بازرسی به منزل برده‌اند که این عمل همراه با توهین و اعتراض این فعال کارگری بوده است.

بر پایه این گزارش پس بازداشت همسر.ی جهت کسب اطلاع از محل نگهداری به ستاد خبری وزارت اطلاعات و اطلاعات نیروی انتظامی مراجعه کرد اما هر دوی این نهادها از محل نگهداری مظفر اظهار بی اطلاعی کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


طی ٣ماه/١٢۸بازداشت و ٢٦٢ سال زندان برای ٧٧شهروند کُرد، کردپا

کُردپا: از آغاز فصل پاییز تا کنون نهادهای امنیتی حکومت اسلامی ایران، یکصدو بیست و هشت نفر از شهروندان کُرد را بازداشت کرده‌اند.

با استناد به مرکز ثبت آمار آژانس کُردپا، طی همین مدت دستگاه قضایی حکومت اسلامی ایران، ٧٧نفر از شهروندان کُرد را به ٢٦٢سال و ٧ماه و نُه روز حبس تعزیری و ١٠سال حبس تعلیقی محکوم کرده است.

بر همین اساس از میان ١٢٨نفر بازداشتی مدت مذکور تنها پرونده ٨نفر منتج به صدور حکم زندان شده است و مابقی هنوز در بلاتکلیفی و بازداشت به سر می‌برند.

روند چشمگیر بازداشت‌شهروندان مدنی و فعالان فرهنگی در کردستان همچنان استمرار داشته، به طوری که هر روز شاهد بازداشت تعدادی دیگر از شهروندان کُرد توسط نهادهای امنیتی حکومت اسلامی ایران هستیم.

ارقام مذکور صرفا با استناد به مرکز ثبت آمار آژانس کُردپا بوده و احتمال بالاتر بودن آمار واقعی بالقوه می‌باشد.


انتقال زندانی کرد به مکانی نامعلوم، موکریان

یک زندانی محبوس در زندان مرکزی مریوان توسط مأموران زندان احضار و به مکان نامعلومی منتقل شد.

بنا به گزارش رسیده به آژانس خبری موکریان، صبح چهارشنبه مورخه 7 دی ماه سال 90، سرکوت خاتمی زندانی کرد توسط مأموران زندان مریوان فراخوانده و به مکان نامعلومی منتقل گردید.

تا لحظه تنظیم خبر از مکان و علت انتقال این زندانی اهل مریوان اطلاعی به دست نیامده است.

يادآور می گردد سرکوت خاتمی که حدود 8 ماه پیش توسط نیروهای امنیتی دستگیر و به زندان منتقل شده، متهم به ارتباط با یکی از احزاب مخالف است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016