پنجشنبه 15 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خبرهای حقوق بشری روز پنجشنبه : اعدام سه نفر در ملاء عام در کرمانشاه

خبرهای این صفحه مرتبا به روز می شوند


اعدام سه نفر در ملاء عام در کرمانشاه، موکريان

بامداد امروز پنج شنبه 15 دی ماه 1390، سه نفر از زندانيان زندان مرکزی کرمانشاه، به دستور مراجع قضايی در ميدان آزادی اين شهر به دار آويخته شدند.

به گزارش آژانس خبری موکريان و به نقل از منابع آگاه، اسامی اين افراد علیرضا احمدی، صادق اسکندری وساسان بسامی عنوان شده است.

اتهام افراد اعدام شده از سوی مراجع قضايی سرقت مسلحانه اعلام شده است.

گفتنی است حکم اين افراد پس از تائيد از سوی ديوان عالی کشور با حضور جمعی از مردم در ميدان آزادی کرمانشاه به مرحله اجرا درآمد.


شهناز جیزان شهروند مسیحی به صورت موقت آزاد شد، هرانا

خبرگزاری هرانا - شهناز جیزان همسر کشیش کلیسای جماعت ربانی اهواز با سپردن وثیقه روز یک شنبه از بازداشتگاه اداره اطلاعات به صورت موقت آزاد شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا از اهواز، خانم «شهناز جیزان» همسر کشیش فرهاد سبکروح و از خادمین کلیسای جماعت ربانی، روز یکشنبه مورخ ۱۱ دی ماه ۱۳۹۰ پس از ۱۰ روز بازداشت با سپردن وثیقه بطور موقت آزاد شد.

وی به همراه همسرش و جمعی از اعضای کلیسای جماعت ربانی اهواز در روز جشن کریسمس ۲۰۱۱ بازداشت شده بود.

اکثر بازداشت شدگان پس از ساعاتی آزاد شدند، اما وی به همراه همسرش «فرهاد سبک روح»، «ناصر ضامن دزفولی» و «داود علیجانی» دو تن از خادمین کلیسا به بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز منتقل شدند.

گفتنی است علی رغم آزادی شهناز جیزان از وضعیت سه بازداشتی دیگر اطلاعی در دست نیست.


اخراج یک دانشجوی بهایی از دانشگاه زاهدان، هرانا

خبرگزاری هرانا - یک دانشجوی بهایی به نام «شادی مودی» ورودی سال ۹۰ که در حال تحصیل در رشته مهندسی IT در دانشگاه پیام نور شعبه زاهدان بود به دلیل اعتقاد به آئین بهایی از ادامه تحصیل محروم شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا از زاهدان، نامبرده در تاریخ ۱۰ دی ماه نامه ای را دریافت می کند که در آن قید شده «به استناد ابلاغیه معاونت آموزشی دانشگاه به اطلاع میرساند ادامه تحصیل شما در این دانشگاه ممنوع می باشد»

شادی مودی سپس به دانشگاه مراجعه و درخواست مشاهده ابلاغیه مذکور را می کند که در پاسخ به وی گفته می شود که نمی توانند ابلاغیه را به ایشان نشان دهند و باید به اداره ارشاد مراجعه کند نامبرده به اداره ارشاد مراجعه می کند که آنجا هم به وی پاسخ روشنی داده نمی شود فقط بطور شفاهی گفته می شود بخاطر اعتقادات دینی اش اخراج شده و ابلاغیه مزبور را فقط می تواند از تهران پیگیری کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دادستان سنندج به فضای غیر استاندارد زندان این شهر اعتراف کرد، کردپا

کُردپا: دادستان سنندج در پی بازدید از زندان مرکزی سنندج، فضای داخلی زندان و تعداد زیاد زندانیان را نامطلوب عنوان کرده و دستور رسیدگی به مشکلات بند "سیاسی" را صادر نمود.

جوهری ضمن بازدید از قسمت های مختلف زندان با مددجویان بند امنیتی "سیاسی" دیدار و از نزدیك به مشكلات قضایی آنان رسیدگی و دستورات لازم را صادر كرد.

در همین رابطه خبرنگار کُردپا از شهر سنندج به نقل از افراد مطلع از زندان این شهر گزارش داد، جمعیت کیفری زندان سنندج از 650 تا 750 نفر متناوب بوده که در میان 9 بند زندان مرکزی سنندج، زندانیان سیاسی کُرد در یک بند نگهداری می‌شوند.

محل نگهداری زندانیان سیاسی موسوم به بند امنیتی دارای 60 تخت خواب بوده، اما همواره حدود 120 زندانی در آن نگهداری می‌شوند و نفرات مازاد بر ظرفیت کف خواب هستند.

از عمده مشکلات زندانیان سیاسی زندان سنندج نگهداری زندانیان جرائمی چون سارقین مسلح، قتل، متجاوزین به عنف، خلافکاران حرفه‌ای و همچنین جرائم مواد مخدر در کنار آنها می‌باشد.

بنا به گزارش سایت کردستان امروز، دادستان عمومی و انقلاب سنندج بر وجود تراکم زندانیان در زندان این شهر اذعان کرده و خواستار توسعه فضای نگهداری آنان شده است و عنوان کرد که تراكم جمعیت كیفری در زندان مركزی سنندج می طلبد كه مسئولین تلاش مضاعفی در جهت توسعه فضای سرانه زندان داشته باشند.

اكبر جوهری دادستان عمومی و انقلاب سنندج در بازدید از زندان مركزی شهر سنندج با مشاهده وضعیت نگهداری زندانیان بر لزوم توسعه فضای سرانه زندان تاكید كرد.

در میان زندانیان سیاسی سنندج تعداد زیادی از فعالان فرهنگی از جمله چندین نفر روزنامه‌نگار، شاعر و نویسنده به چشم می‌خورند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016