دوشنبه 19 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اتصال شبکه برق به روسیه تا سال 91، مهر

مدیر عامل توانیر با اشاره به برنامه ریزی برای اتصال شبکه برق ایران به روسیه تا سال آینده از احتمال رشد ۱۰ درصدی مصرف برق ایران تا تابستان ۹۱خبر داد و گفت: افزایش قیمت برق هنوز نهایی نشده است.

همایون حائری در گفتگو با مهر با اشاره به افزایش تبادلات الکتریکی ایران با تمامی کشورهای همسایه، گفت: بر اساس برنامه زمان بندی تعیین شده تا سال آینده شبکه برق ایران به روسیه متصل خواهد شد.

مدیر عامل توانیر با تاکید بر اینکه اتصال شبکه برق ایران به روسیه از مسیر ارمنستان و یا جمهوری آذربایجان انجام می گیرد، تصریح کرد: در آینده اتصال شبکه برق کشور به لبنان هم در دستور کار قرار دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


محمد بهزاد معاون وزیر نیرو پیشتر در گفتگو با مهر با اشاره به ساخت یک مسیر جدید برای افزایش تبادل برق بین ایران، ارمنستان و گرجستان، از خط جدید ۴۰۰ کیلوولتی ایران - ارمنستان به عنوان مسیر جدید ترانزیت و تبادل برق با کشورهای اروپایی یاد کرده بود.

به گزارش مهر، در حال حاضر ایران به ترکمنستان، ترکیه، عراق، افغانستان و پاکستان برق صادر می کند و پیش بینی می‌شود به زودی شبکه برق ایران به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس متصل شود.

هم اکنون مذاکراتی با جمهوری آذربایجان برای اتصال شبکه برق ایران به روسیه و همچنین مذاکراتی با ترکیه برای اتصال شبکه برق ایران به لبنان در حال انجام است.

پیش بینی می شود در صورت نهایی شدن این مذاکرات و اتصال شبکه برق ایران به روسیه، غرب آسیا و کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس، کشورمان به یک هاب الکتریکی در سطح منطقه خاورمیانه تبدیل شود.

در شرایط فعلی ایران با کشورهای ارمنستان، پاکستان، ترکمنستان، ترکیه، جمهوری آذربایجان، نخجوان، عراق و افغانستان انرژی مبادله می کند.

احتمال رشد ۱۰ درصدی مصرف برق تا تابستان ۹۱

حائری در ادامه درباره پیش بینی افزایش پیک مصرف برق ایران تا تابستان سال آینده، اظهار داشت: در تابستان سالجاری با وجود اجرای قانون هدفمندی یارانه ها پیک مصرف برق به ۴۲ هزار و ۲۴۸ مگاوات افزایش یافت.

مدیر عامل توانیر با یادآوری اینکه در مجموع اجرای قانون هدفمندی یارانه ها منجر به کاهش مصرف برق در سطح کشور می شود، بیان کرد: با این وجود در برخی از روزهای تابستان پیک مصرف برق افزایش پیدا کرد.

این مقام مسئول با اشاره به پیش بینی رشد ۱۰ درصدی مصرف برق کشور تا تابستان سال اینده، تاکید کرد: با این وجود تدابر لازم برای مدیریت شبکه برق در روزهای پر مصرف سال دیده شده است.

وی همچنین در خصوص احتمال افزایش قیمت برق در فاز دوم اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، توضیح داد:تاکنون پیشنهادهایی برای افزایش قیمت برق به دولت ارائه شده است.

به گفته مدیر عامل توانیر هنوز هیچ کدام از این پیشنهادها برای اجرا نهایی و قطعی نشده است.

مجید نامجو وزیر نیرو هم هفته گذشته در جمع خبرنگاران در خصوص اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها و احتمال افزایش قیمت برق گفته بود: قانون هدفمندی یارانه ها به ما اجازه افزایش بیش از ۲۰ درصد قیمت برق را نداده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016