چهارشنبه 21 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اسدالله عسگراولادی: سياست‌های ارزی دولت منجر به افزايش فشار بر بازار ارز آزاد شده است، ايلنا

- عدم تخصيص ارز دولتی به برخی کالاهای وارداتی به نوبه خود فشار زيادی را به بازار ارز آزاد منتقل کرده است
- شيوه کنونی مديريت بازار ارز روش درستی نيست


ايلنا: رئيس اتاق بازرگانی ايران و چين با تاکيد بر اينکه وقتی اجازه ثبت سفارش به کالايی داده می‌شود به معنای آن است که واردات آن بدون مانع است، اظهار داشت: زمانی که دولت واردات کالايی را ممنوع نکرده و اجازه ورود آن به کشور را می‌دهد، متناسب با آن بايد ارز وارداتی برای ورودش به کشور نيز تامين کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اسداله عسگراولادی در گفت‌و‌گو با ايلنابا اشاره به نوسانات اخير نرخ ارز در کشور افزود: شيوه کنونی مديريت بازار ارز روش درستی نيست، کما اينکه در اين شرايط تخصيص ارز دولتی به برخی کالاهای وارداتی نيز متوقف شده که اين مسئله به نوبه خود فشار زيادی را به بازار ارز آزاد منتقل کرده است. اين امر زمينه افزايش رانت در بازار ارز را ايجاد می‌کند.

وی يکی از مهم‌ترين تبعات نوسانات اخير و بی‌ثباتی بازار ارز را بر وام‌های ارزی عنوان کرد و اظهارداشت: توليدکنندگانی که پيش از اين وام‌های ارزی دريافت کرده بودند، امروز در بازپرداخت اين وام‌ها به شدت با مشکل روبرو شده‌اند چرا که نرخ ارز به شدت طی دو ماه اخير افزايش يافته است.

عسگراولادی در اين خصوص اضافه کرد: علاوه بر اين، توليدکنندگانی که مواد اوليه خود را بايد از طريق واردات تامين کنند به واسطه رشد شديد نرخ ارز با چالش‌های جديدی روبرو شده‌اند، چرا که از يک سو هزينه تمام شده آن‌ها افزايش يافته و از سوی ديگر دولت اجازه افزايش قيمت فروش نمی‌دهد.

به گفته وی؛ امروز بايد با تدابير کار‌شناسی، بازار ارز کشور را مديريت و ساماندهی کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016