سه شنبه 27 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قيمت تمام شده فولاد به واسطه رشد نرخ ارز ۱۷۰ تومان افزايش يافت، ايلنا

- با احتساب افزايش مواد اوليه طی يک ماه اخير قيمت تمام شده توليد بيش از ۱۷۰ تومان در هر کيلوگرم افزايش يافته است
- در حال حاضر بانک‌ها برای فعالان صنعتی کشور اقدام به گشايش فاينانس و يوزانس نمی‌کنند


ايلنا: قائم مقام انجمن توليدکنندگان فولاد اعلام کرد: رشد شديد نرخ ارز تامين مواد اوليه توليدکنندگان فولاد که اصولا وارداتی است را بسيار سخت و دشوار کرده است. بر اين اساس فعالان اين حوزه صنعتی به شدت با مشکل افزايش هزينه‌های تمام شده و کمبود شمش وارداتی روبرو شده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


طاهری‌زاده در گفت‌و‌گو با ايلنا با اشاره به چالش‌های موجود در روند فعاليت‌های توليدکنندگان فولاد افزود: در حال حاضر بانک‌ها برای فعالان صنعتی کشور اقدام به گشايش فاينانس و يوزانس نمی‌کنند که به تبع اين امر توليدکنندگان مجبورند کالای وارداتی مورد نياز خود را به صورت نقدی خريداری کنند. از سوی ديگر، عدم پرداخت به موقع پول فروشندگان خارجی مواد اوليه توسط شعبات بانک‌های ملی و صادرات در دوبی و ملت در استانبول منجر به آن شده که فروشندگان خارجی يا با اکراه اقدام به فروش محصول به ما کنند و يا اينکه با نرخ‌های بالا‌تر کالای مورد نياز را عرضه کنند.

وی با اذعان به اينکه طی ماه‌های اخير ميزان ذخاير شمش در کشور با کاهش شديدی روبرو بوده است، تصريح کرد: طی يک ماه اخير قيمت هر کيلوگرم شمش مورد نياز برای توليد به واسطه رشد نرخ ارز، حدود ۱۴۰ تومان افزايش يافته است.

طاهری‌زاده در اين خصوص اضافه کرد: بر اين اساس با احتساب افزايش مواد اوليه طی يک ماه اخير قيمت تمام شده توليد بيش از ۱۷۰ تومان در هر کيلوگرم افزايش يافته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016